mislite da ova situacija s vehabijama, quuer festom nije savrsen odraz u kakvom je stanju kulturna scena Sarajeva...
ovo je post s jednog foruma, cijem se autoru mogu zahvaliti...pa hvala Muedibe: "Borba za Sarajevo nije proÅ¡la, prvo smo se morali suoÄiti s agresivnom ÄetniÄko-velikosrpskom soldateskoma, koja ne samo da je uniÅ¡tila Sarajevo, već je i izmjenila njegovu strukturu stanovniÅ¡tva za najmanje 80%. Sarajevo je pred rat imalo razvijen svoj kulturni kod, taman je prevaziÅ¡lo seljaÄku frustraciju, imao je razvijenu urbanu kulturu, pop i rok scenu, pa i narodnu u pravom smislu rijeÄi. Imao je svoje klubove i sportska druÅ¡tva, razna pozoriÅ¡ta, svoju filharmoniju, svoju televiziju, svoj balet, svoj filmski opus. Ali nacionalistiÄka banda koja je doÅ¡la na vlast, sa gomolom provincijalnih kvazintelektualaca je bila protiv tog kulturnog koda. Cijela njihova filozofija je bila ruÅ¡enje uspostavljenih vrijednosti u druÅ¡tvu, i etnocentrizam tj. podvajanje naroda. U multietniÄkom druÅ¡tvu to je dovelo do krvavog rata. Poslije rata je sve bilo razruÅ¡eno, ali je postojala nada u obnovu, oporavak i prosperitet. MeÄ‘utim postojeće politiÄke garniture, umjesto da krenu u obnovu, povratak, krenule su u održavanje Äistih etniÄkih teritorija i pljaÄku unutar njih. To nije ni Sarajevo zaobiÅ¡lo. Sarajevo je danas postalo žrtva boÅ¡njaÄkog etniÄkog inžinjeringa koji se sastoji u naseljavanju IstoÄne Bosne i Sandžaka u Sarajevo, i rapidnom smanjenje srpske, hrvatske, mjeÅ¡ovite i ostale populacije. Pored toga neodgovornost politiÄara, pljaÄka i kriminal, bahatost i bezobzirnost profiterskih klanova, upletenost mafije i države, nezaposlenost, bezperspektivnost, dezorjentiranost, gubitak identiteta i drugo su od bosanskog druÅ¡tva napravili jad i bijedu. Takva situacija u druÅ¡tvu je pogodno tlo za razne sekte, nasiniÄke skupine, razne faÅ¡istiÄke organizacije, razvoj pesudokulture (kiÄa i Å¡unda), promoviranja najnižih ljudskih strasti i da ne priÄam dalje. MeÄ‘u tim grupama u Sarajevu prednjaÄe vehabije, vjerski plaÄenici koji su se prodali za Å¡aku brade i marame. Oni niÅ¡ta ne rade samo se bave propovjedanjem i misionarstvom, imaju obezbjeÄ‘en stan i platu, nikog nije briga Å¡to djecu regrutuju i odvajaju od roditelja, nikog nije briga Å¡to će njihova djeca sutra doći na naplatu. Niti se IZ oglaÅ¡ava povodom toga, mada bi ona trebala biti jedini tumaÄ islama u BiH i nosilac tradicije. S druge strane ovakva gomila svoje frustracije lijeÄi nad slabijim od sebe, kao nedavno na par posjetilaca QUER festa. I taman kad je postojala nada da je nasilna smrt jednog djeteta u sarajevskom tramvaju kap koja je prelila ÄaÅ¡u i incijalni momenat za promjenu druÅ¡tva, vehabije nas uvjere u suprotno. Gdje su bili tada, gdje povukli se u miÅ¡ije rupe ili likovali jer nije BoÅ¡njak. Gdje su bili tad ti moralisti. Å to ne ulete u vladu ili skupÅ¡tinu pa onim lopovima i lažovima ruke i jezike ne posjeku. Već se naÅ¡la fundamentalistiÄka horda napadati par 10-aka ljudi Å¡to su posjetili jedan festival, koji organizuje udruženje seksualnih manjina. Hoće li sutra Å¡to bi jedan novinar rekao, opsjedati bazene i brinutu se za "moral muslimanki". Hoće li sutra napadati Jehovne svjedoke Å¡to dijele one listove Probudite se ili Kulu Stražara, hoće li napadat nekoga Å¡to nosi majicu s likom Tita ili crvenu petokraku, hoće li doći na red pankeri i metalci, djevoke Å¡to nose minić i da ne nabrajam. Borba protiv ovog faÅ¡izma je teÅ¡ka, prvo nema države, druÅ¡tvo je u potpunom rasulu, nemamo ekonomiju ni zapoÅ¡ljavanje, nema niÄega Å¡to može biti okosnica razvoja naÅ¡eg grada i zemlje u cjelini. JEDNOSTAVNO MI NORMALNI TREBAMO IZDIĆI IZ OVOG DNA I BITI POKRETAÄŒKA PROMJENA U DRUÅ TVU, jer dok god mi svi Å¡utimo i krijemo se iza raznih foruma, trpiti ćemo ovakvu degradaciju nas kao ljudi, degradaciju Äovjeka i jaÄanje grupa koje nisu nimalo bezazlene. Dok se politiÄar i vlastodrÅ¡ci sakrivaju u svoje vile opasene kineskim zidovima, dotle mi obiÄni ljudu smo sve viÅ¡e izloženi ponižavanju, Å¡utnji i trpljenju, gledamo tako i Äudimo se, a život prolazi, sve isto i da jednostavno nema niÄeg ljepog i finog za Äut i vidjet. Tako da se ponakad zapitam i ja Gdje to živim? Å to nema nikakvog otpora, barem verbalnog agresiji debiloidnih organizacija."
|