Znas onu Americku o svili, govnima i biksanju? Gdje pocinje signalski lanac? Pocinje sa novim zicama, preko drva gitare, magneta, eventualnih pedala pojacala, zvucnika, kabineta, prostorije, pozicije slusaoca.
To sto ti trazis, tu "dinamiku" zvuka, da mozes i brutalno i grlato a da mozes vratiti na neku osjetljivost...to je brate dragi nemoguce. Inace najveci cilj svih hobi gitarista sa vise para nego pameti je taj neki "ivica distorzije" ton dumble pojacala i slicnih. Takva pojacala idu za preko 90 milja dolara. Onda su tu Gibsoni s kraja pedesetih, sve je to meni malo suludo. Al dobro.
Naci pojacalo sa postenim klinom, crunchom, i hi-gainom je do prije par godina bilo nemoguce. Danas imas EVH 5150 III ili Marshall JVM, ali posto imam potonji mogu ti rec da iako ima skroz solidne mogucnosti postizanja svakog moguceg tona, nijedan od njih nije savrsen. Nemoguce je pomiriti Fender Twin Reverb, Marshall JMP, JCM 800 i moderni high gain kakav nude 5150/Dual Rectifier ( i razni Engli/Framusi/Diezeli...itd.). Negdje se mora napraviti kompromis ako pricamo o analognoj elektronici, a pogotovo lampaskom pojacivanju zvuka.
Ja imam poprilican broj pedalskih prljaca i mogu ti reci da ako sviram za svoj cejf, znaci pokusavam nesto napisat, ili koristim Tube Screamer ili nista. Ovo ostalo imam da bi uspio kopirati ton nekih velikih gitarista/albuma proslosti i za tu svrhu solidno sluze. Euronymous? Arion Metal Master u JMP tip pojacalo. Svedski DM? Odvrni Boss HM-2 do daske i onda nastimaj pojacalo da ne bude kompletna katastrofa. Dopethrone? Boss FZ-3 Hyper Fuzz, a posto mi se nije placao "kult harac" to sam zamjenio sa Behringer SF-300 Super Fuzz-om. Imam i onu Yngwie Malmsteen pedalu za sviranje hevija i eventualno Husker Du-a. Mislim naravno ima tu preklapanja, Taj Hyper/Super Fuzz je doradjena kopija prastarog Univox Super Fuzza. Sam Boss HM-2 vise zvuci kao fuzz nego distorzija, ako poslusas Sorrow od Pink Floyda mozes jasno cuti tu pedalu na Gilmourovom intru, ali na malo skromnijim postavkama nego kod Entombeda i Dismembera. U principu svi su ti distorzijski sklopovi vec provaljeni davno tako da je svaki kopija neceg. Arionov Metal Master je u principu Tube Screamer na bruci steroida, al sam zvuci ko najgora fuzz krlja. Ako poslusas Live in Leipzig, to je taj motorna pila u celiku ton. A opet kad dobro podesis, mozes izvuc onaj De Mysteriis zvuk, mada da bi to bilo uvjerljivo treba ti barem equalizer poslije predpojacala. Ima tu strasnih preklapanja, Skoro sve od ovih navedenih mogu zvucati kao totalno smece ako se ne upotrijebe u vrlo specificne svrhe, kako po postavkama na samoj pedali, pa tako i na pratecim efektima i podesavanju pojacala. Boss HM-2 su koristili Gilmour, Dismember, Entombed, Rotten Sound, Bloodbath, Jesus and the Mary Chain, My Bloody Valentine. Sve ovisi kako to sve namjestis i kakvu muziku zelis svirat
Imam i onog Rata duplog da izvucem stare tonove Treya i Steera. Prvi je koristio R2D2 (dupli rat u rack kutiji), a potonji Turbo Rat. S ovim jednim mogu izvuc zvuk obojce, naravno nemam njihova pojacala, pa je i to priblizno, ali mislim da ako se koristi fuzz/distorzija ona uvjek dominira zvukom vise nego pojacalo. S overdriveom je suprotno.
U biti, osnova Metalskih tonova je TS u lampasa. Od Celtic Frosta do As I Lay Dyinga, princip je ostao isti, produkcija se dobro promjenila ali osnova je ostala ista. Sludge opet je kako i ide sa teritorijom, puno skromnijih potreba, vecina njih su svirali na tranzistorskim pojacalima.
Summa summarum mog zalutalog referata: kupi sebi dobro pojacalo. O specificnim tonovima se da razgovarat, ali tih "trikova" sa efektima bez kojih se ne moze postic zadovoljavajuci ton je domena alternativne muzike. U metalu to nije toliko bitno uopste. Samo Skrimer u vruceg lampasa. I naravno barem kakav zatvoren 2x12 kabinet sa Celestionima V30/G12T75/G100. Bez toga neces bit zadovoljan to ti garantujem. ustvari puno ti je pametnije ustekat se u racunar, skinut besplatne emulatore pojacala, impulsa, i sibat. Iz pedala i procesora (osim mozda Axe-Fx-a, koji kosta vise ngo 90% dobrih pojacala), neces doci tako blizu tim zvukovima koje zelis.
Postoje budale spremne iskesirat milju dolara za "rijetku" distorziju ali to je cista budalastinja. Ja ne bih toliko novaca dao ni za pojacalo. 90% tih "butiknih" pedala je kopija postojeceg sklopa sa minimalnim promjenama. Kada skontas da mozes kupit kit klon skoro svake poznatije pedale, za manje od sto dolara, i jos nesto naucit i zabavit se par dana sastavljajuci isto, tesko je podrzati takvu investiciju. Ali od onog sto ja znam, oni koji traze Metalski zvuk iz pedale cesto zavrse na Suhr Riot-u ili nekoj pedali Briana Wamplera. Meni licno je to standardno pedalsko siromastvo, pokusaj za sto dolara iz Fendera Deluxe izvuc zvuk Rectifiera. To je malo nemoguce, al ako ti je i "dovoljno dobro" dosta, kupi sebi jednu od onih Ruskih AMT pedala koje imitiraju citavo pojacalo, ili jednu od pedala Tech 21 Character serije. Samo da znas da ce ti iste postati maksimalno nepotrebne cim se docepas solidnog pojacala. Skupi za Bugeru 333XL ili 6262/6260 (po zelji), i uzivaj.
Imaju i ona niskovatazna lampaska pojacala, ali nije to to. Nista bez barem 50 watti u klasi AB. Doduse ima onaj Orange Dark Terror, ono obecava, ali ja sam skeptican po tom pitanju.