 |
Moderator |
 |
Joined: 14. 07. 2003. 19:20 Posts: 6276
|
Iznimno plodan umjetnik, glumac, pisac i redatelj zapoÄeo je karijeru kao 'stand up' komiÄar, a sada je jedan od vizionara ameriÄke i svjetske kinematografije.
Allen je jedan od onih filmaÅ¡a koje zovemo autorskim. Sve svoje filmove, bilo drame ili komedije, najÄešće je napisao, izrežirao te ujedno i odglumio glavne uloge. Njegovi su filmovi tematikom vrlo osobni i odražavaju njegovu preokupaciju umjetnošću, religijom i ljubavlju. Intersne mu se sfere mogu dopuniti brojnim opsesijama: intelektualna, židovskim ali i WASP svijetom, psiholoÅ¡kim seansama... Lista ide u nedogled; njegova je životna ali i filmska opsesija život sam po sebi. Kratko je pohaÄ‘ao New York College, ali nije nikad diplomirao. Upravo u to vrijeme promijenio je ime u Woody Allen. Nakon Å¡to je napustio studij, poÄeo je pisati materijale za emisije televizijske kuće NBC i komiÄare poput Carola Channinga, Arta Carneya, Herba Shrinera, a poÄetkom 60ih je i sam poÄeo nastupati kao 'stand up' komiÄar i to s velikim uspjehom. 1965. napisao je svoj prvi scenario za film 'What's New, Pussycat' u kojem je i glumio. Uslijedili su 'What's Up Tiger Lily' (1966) i 'Casino Royale' (1967) koji ga potvrÄ‘uju kao uspjeÅ¡nog i pomalo neobiÄnog autora. Sljedeća dva filma tematikom su vezana uz Broadway, 'Don't Drink the Water' (1966) i 'Play it Again Sam' (1969) poÄetak su duge suradnje s Diane Keaton (na privatnom planu takoÄ‘er). 'Annie Hall' (1977) je pravi allenovski film sa svim bitnim obilježjima: osoban, promiÅ¡ljen, ironiÄan i vrlo zabavan. Kao takav pobrao je odliÄne kritike i mnoÅ¡tvo nagrada ukljuÄujući i Äetiri Oscara - najbolji film, najbolja glumica (Diane Keaton), najbolji redatelj (Allen) i najbolji scenarij (Allen i Marshall Brickman). S Brickmanom je napisao scenarij za svoj najprofitabilniji, a po nekima i najbolji film, 'Manhattan' (1979) s odliÄnom crno-bijelom fotografijom i briljantnom glumom (Allen i Keaton). U to vrijeme pukla je ljubavna veza s Keaton i proći će dosta vremena do ponovne zajedniÄke suradnje. Allenovo stvaralaÅ¡tvo 80ih je godina obilježila nova muza i životna suputnica, Mia Farrow. Nizom uloga dokazala je kako je rijeÄ o odliÄnoj dramskoj glumici i nadarenoj komiÄarki: 'Broadway Danny Rose' (1984), 'The Purple Rose of Cairo' (1985), 'Hannah and Her Sisters' (1986). Za potonjeg je Allen dobio novog Oscara za najbolji scenarij. Kraj dekade obilježio je propitivanjem svijeta njujorÅ¡kih WASPovaca u 'Another Woman' (1988) i moralnosti ubojstva u 'Crimes and Misdemeanors' 1989. Nakon dvije laganije komedije ('Alice' 1990. i 'Shadows and Fog' 1992), Allen je snimio jedan od svojih emocionalno najbolnijih filmova: 'Husbands and Wives' (1992). u njemu povlaÄi paralele sa svojim osobnim životom. Upravo je proživljavao vrlo muÄan i javnosti izložen razvod s Miom Farrow, popraćen ljubavnom vezom s usvojenom kćerkom Soon Yi (tada 21godiÅ¡njakinja), i optužbama za napastvovanje. S 'Manhattan Murder Mystery' (1993) i 'Bullets Over Broadway' (1994), nakon nekoliko slabo prihvaćenih filmova, vratio se ponovnoj suradnji s Diane Keaton. Slijede 'Mighty Aphrodite' (1995), 'Everyone Says I Love You' (1996), koji je podijelio publiku i kritiku. Tu je i hvaljeni 'Deconstructing Harry' (1997). Iako se bliži sedamdesetoj, Allenova produktivnost ne opada te i dalje snima po jedan film godiÅ¡nje: 'Small Time Crooks' (2000), serija filmova tematike sliÄne njegovom privatnom životu, tj. portreti veza starijih muÅ¡karaca i mlaÄ‘ih žena - s Charlize Theron u 'The Curse of the Jade Scorpion' (2001), Teom Leoni u 'Hollywood Ending' (2001), Christinom Ricci u 'Anything Else' (2002).
Iako Allenovi filmovi nisu bili blockbusteri, zaraÄ‘ivali su dovoljno da mu osiguraju kreativnu kontrolu nad vlastitim radovima, a tome je pripomogla i duga i plodna suradnja s talentima ispred (Diane Keaton, Mia Farrow, Tony Roberts, Dianne Wiest, Alan Alda...) i iza kamere (Gordon Willis, Carlo di Palma, producenti Jack Rollins, Robert Greenhut, dizajneri Mel Bourne i Salto Loquasto...). Na taj je naÄin osigurao niskobuÄ‘etnu produkciju i veliki broj filmova. Allen suraÄ‘uje s New Yorkerom i drugim Äasopisima gdje objavljuje kratke priÄe i eseje, a veÄeri ponedjeljkom redovno provodi na svirci sa svojim jazz bandom u kojem svira klarinet.
fakat je primjer ukusa i uma u danaÅ¡njim filmovima,iako star ko grÄka,joÅ¡ uvijek ih snima na zaaaaaavidnom nivou na kojem mu mladi hangiri mogu samo zaviditi...i da,ako ga ne volite,odjebite jer nemate pojma 
|
|