@artredis: Hvala ti puno, zaista mi znaci. Drago mi je da se nekome svidja moj nacin formulisanja misli, ja mislim da sam samo zurnalisticki provokativan, i nemam neki profesionalan rijecnik (tu u zadnje vrijeme ucim/kradem od tebe, nemoj zamjerit, al znas uvalit intelektualnu terminologiju u citljiv pasus, ne umiju to svi...). Prasinar naspram klosarije, pa ne bih rek'o al kad insistiras...obozavam dobre analogije, tu cu prisvojit
Sto se tice nase moderne umjetnosti i percepcije iste, bas se dobro sjecam Pistoletta u Sarajevu, i mog prvog opipljivog dodira sa instalacijama i golom simbolikom, gdje ako ne procitas naziv rada nema sanse da skontas sta je umjetnik htio da kaze. U pocetku sam se osjecao gotovo uvrijedjen, ali valjda s vremenom i iskustvima nadjes simpatija, barem za poruku, ako ne za rad sam od sebe.
Sto me uvodi u moju duboku diskusiju sa jednim dobrim jaranom koji je nadam se sada podigao svoju diplomu od ALU. Njegov gnjev i prezir savremenih Bosanskih umjetnickih pokreta je bio prilicno u hodu sa SIK-ovim komentarom. Ja neznam, ali po njegovoj iskrenoj analizi (covjek nema razloga da laze), savremena BiH umjetnost, ili bar Sarajevska, je prozeta lijenoscu, tehnickom nesposobnoscu, i komercijalizmom. Kad je "poljubac upaljaca" (mislim da znate na koji rad mislim) uspio u Evropi, svi su skocili na "bandwagon". Sjecam se likova koji su nosali stare fotelje pred akademijom, nesto slikali po kisi...I ima coek poentu. Poljubac Upaljaca nije nuzno losa ideja. Ali je daleko bliza dobroj BiC marketing kampanji nego bilo kakvoj umjetnosti, to je na rubu grafickog dizajna gospodo, umjetnost da, ali striktno komercijalne i marketingske naravi. Onda svo silno velicanje Basquiata i slicnih likova...Basquiat je jedan. Kao i Warhol, kao i Pollock. Mozes originalan pristup sa nekom dubinom upakovan u govna prodat jednom. Kad se pojavi 300,000 emulatora komercijalizam je jasan i najgorem laiku. To prestaje biti nesto novo, svjeze, ma prestaje bit umjetnost kompletno, jer je jedini poriv za proizvodnju iste novac, na sto brzi i laksi moguci nacin.
Mada se ne bih slozio sa njegovom konstatacijom da Basquiat nije umjetnost, samo zato sto ne odise starinskom disciplinom i profesionalizmom, te da jedino likovi kao Picasso imaju pravo ici u abstrakt, jer su vec pokazali svoju tehnicku sposobnost na poljima realizma/hiperrealizma.
Da li su silni cefini Safeta Zeca umjetnost ili slikarska vjezba? Gdje se povlaci crta? Neznam, ako rad ima neku emotivnu dubinu i poruku, ako nesto sugerise a ne puko "postoji", po nekom mojem pojmanju tehnika nije toliko bitna. Ali amaterizam, nenamjeran naravno, proizvodi losu umjetnost, tu cu se uvjek slozit. Ako ne komuniciras ono sto zelis na pravi nacin, nisi uspio. Tako ni pepeljara na madracu...
Ne shvatam ciljeve nasih modernih umjetnika. Ako sagledamo osobe sa ovih prostora koji su stekli neku slavu i monetarni uspjeh (Berber prvenstveno, koji je koliko ja znam danas HRVATSKI umjetnik, toliko o nasoj retenciji i opcoj situaciji), redom, od jednog Jurkica preko Zeca pa do Berbera, ukljucujuci sve Mujezinovice, Krupice, skoro uvjek se radi o ljudima koji su imali zavidan spoj vizije i tehnicke sposobnosti. U stvari, mislim da ih potpuno shvatam, mnogi bi radje bili graficki dziajneri jebiga. Sigurna para, posten uredski posao u daleko boljem trzistu. Ko ce nasu umjetnost kupovat? Marketinga nikad dosta, a sa outsourcing trendovima na snazi danas, prosjecan BiH studio ima nezamislivo vecu rentabilnost od prosjecnog Bosansko-Hercegovackog umjetnickog ateljea...Samo ako se time bavimo, zasto podvaljivanje muda pod bubrege i onda elitisticko opaljivanje po vratu?
Umjetnost na kraju krajeva treba ostaviti koneserima, onim koji u njoj umiju uzivati. Slazem se da je u nas percepcija umjetnosti na minimalnom nivou i stoga puk ne moze shvatiti vrijednosti, pogotovo moderne umjetnosti. Zajebavanje i crtanje ibrika i secija, starog mosta i sebilja umjetnicko obrazovanje nisu. Kod nas je zaista potrebna temeljna reorganizacija obrazovanja, jedino sto imamo od rezursa su ljudi, ako se ne pocnemo kopat nogama i rukama iz ovog ambisa u kojem smo skoro dvije decenije, crno nam se pise, crnje nego sto je sad.
Sto se tice gledanja na muziku kao umjetnost, mnogima ona to jednostavno nije, mada je meni licno muzika najuzvisenija forma umjetnosti, ima sposobnost da, ako je djelo zaista profesionalno, komunicira emociju, poruku, da natjera na razmisljanje, da zabavi, da kompletno suspenduje realnost, da galvanizuje svoju publiku, da ih indoktrinira kompletno. I jos je uz to, apsolutno abstraktan fenomen sama po sebi, kompletno nefunkcionalna. Svaki drugi umjetnicki rad moze postati suhoparni dekor, popunjavanje praznine. Muzika nikad. Opet, podanici Da Vincija, Rembrandta i slicnih tehnicki savrsenih likova ce reci, Cynic-ov Focus je umjetnost, a Never Mind the Bollocks sund. Ne, Focus je "cumur" stob Teno iz SCH reko, zanat, dobro ispecen. Never Mind the Bollocks je emocija i namjera u kompletnoj apstrakciji...No, sto ljudi, sto cudi, zasto ispirat.