David Lynch

http://www.corner.hr
Odnedavno se u našim kinima vrti film "Mullholand Drive" uvijek zanimljivog redatelja Davida Lyncha. Ovom prilikom donosimo vam ekskluzivni interview s uvijek zanimljivim Lynchom u kojem on govori o filmu "Mullholand Drive" ali i o svojim filmovima uopće.
Ovaj interview objavljujemo u suradnji s distributerom "Discovery film & video", zahvaljujući kojem je "Mullholand Drive" i stigao do naših kina.
Glumci koje izabirete za svoje projekte uvijek su posebni i drukÄiji. Jeste li svjesni toga, tražite li neÅ¡to posebno, osim znanja glume?
Tražim da mogu glumiti, ali najvažnije mi je da vidim da je ta osoba prava za tu ulogu.
Da li neke scene, pozadine ili koncepti vaših filmova dolaze iz snova?
U mom sluÄaju dolaze iz etera. Vjerujem da postoji ocean ideja u koji možemo otići po ideje. To je magiÄni proces. Ako imate ideju, sjednite u udobnu fotelju i ideje će stizati.
Koliki dio Mulholland Drivea je iz originalnog 'pilota'? Koliko scena je dodano da bi se završio film?
Nakon Å¡to je ABC ubio pilot epizodu, proÅ¡la je godina dana dok Canal+ nije otkupio prava i omogućio mi da ga pretvorim u igrani film. Jednom kad sam dobio ideju da Mulholland Drive postane igrani film, pilot sam poÄeo gledati it sasvim novog kuta, i to je bila sasvim nova priÄa.
Pomogli ste mnogim glazbenicima da se probiju, primjerice Chrisu Isaacu ili Rammstienu. Kako birate glazbu za svoje projekte?
Isto kao i glumce. Ne može se jednostavno staviti glazba koja vam se sviđa. Ona se mora uklopiti u film i podignuti ga. Često surađujem s Angelom Badalamentijem, koji je autor glazbe i za Mulholland Drive, i zajedno preslušavamo glazbu i vidimo što najbolje odgovara filmu.
Što najviše želite ponuditi gledateljima kroz svoje filmove?
Priliku da odu u drugi svijet i ostvare drugaÄija iskustva.
Znam da je Stanley Kubrick zapalio sve scene koje nije stavio u film. Kakva je sudbina odbaÄenih scena iz vaÅ¡ih filmova?
Kako ne posjedujem niti jedan svoj film osim Eraserheada, znam samo da postoje skladišta takvih scena, ali ih je teško pronaći jer se vlasništvo stalno mijenja. Nadam se da su negdje na sigurnom. Postoji scena iz Plavog baršuna koju jako želim, ali je nitko ne može pronaći.
Žalite li što Mulholland Drive nije napravljen kao TV serija, ili smatrate da je superiorniji kao igrani film?
Jako sam sretan što je postao igrani film.
Mislite li da crno-bijeli film može ostvariti potpuno drugaÄije ozraÄje od onog u boji?
Da. Neke priÄe se moraju ispriÄati u crno-bijeloj tehnici, a neke u boji. Crno-bijeli filmovi vas dodatno pomiÄu od realnosti. Zbog video tržiÅ¡ta, crno-bijeli filmovi viÅ¡e nisu traženi i to je Å¡teta.
Kad će biti otvorena internet stranica DavidLynch.com?
Željeli bi to odmah uÄiniti, ali vjerojatno će proći joÅ¡ par mjeseci. (op. Stranica je u meÄ‘uvremenu otvorena).
S obzirom da sam umjetnik i slikar, zanima me tko je utjecao na vaš rad i koliko je taj utjecaj vidljiv na filmu i u vašoj dvodimenzionalnoj umjetnosti?
U slikarstvu, smatram da mi je najveći utjecaj Frances Bacon, a u filmu je to grad Philadelphia. Philadelphia je utjecala na Eraserhead. Možete vidjeti i Francesa Bacona u mojim radovima, ali ipak se trudim imati svoj izriÄaj.
Rekli ste da volte Kubrikove filmove. Zanima me kako vam se svidio Eyes Wide Shut?
Jako mi se svidio Eyes Wide Shut. Samo me zanima je li ga Kubrick završio onako kako je želio prije smrti.
Koji je svoj rad smatrate najjaÄim?
Svi su vrlo jaki.
Koja vam je scena iz vaših filmova najdraža?
Jedna od mojih najdražih scena je ona u Crvenoj sobi, originalna scena u Crvenoj sobi. To je bila jedna od najzabavnijih scena koju sam snimio.
Jesi li razmišljali da u nekoj galeriji izložite svoje druge radove, npr. namještaj, scenografiju...
Nitko mi to još nije predložio, ali nije loša ideja.
Je li teško prikazati nelinearno iskustvo u tradicionalno linearnom mediju kakav je film?
Film nije linearan. Za njega nema pravila. Neke su priÄe ne-linearne, a druge apstraktne. Ljudi vole iskusiti apstraktno i intuitivno se probijati kroz to.
Kada zavrÅ¡ite film, je li njegov kraj uistinu i kraj za vas ili u vaÅ¡oj glavi nastavljaju misli o priÄi?
Mislim da dobar kraj uvijek ostavlja mjesta za snove.
Å to je važnije u filmiu: priÄa ili likovi?
Svaki element filma je važan.
Jeste li ikad odluÄili ne stvoriti neki lik iz straha da će biti preužasan?
Da.
Francis Bacon je rekao "moj rad ne znaÄi niÅ¡ta. Nemam niÅ¡ta za izraziti. Radim samo radi svog ushićenja.". Možete li se prepoznati u toj izjavi?
Mora postojati ushićenje dok se radi, ali istovremeno postoji unutrašnje nadanje da će i drugi osjetiti to ushićenje.
Gdje ste došli na ideju za Fish Kita i Chicken Kita koje sam vidio u knjizi vaših radova?
Iz ideje modela zrakoplova.
Što nam možete reći o BlueBobu?
"BlueBob" je o ekelticitetu, dimu, vatri i industriji.
Vjerujete li u paranormalno i kakvu ulogu ono ima u vašim filmovima?
Vjerujem da se dogaÄ‘a puno viÅ¡e nego Å¡to možemo vidjeti, namirisati, Äuti, okusiti ili udariti.
Kako sam i sam iz Philadelphie, moram pitati što vas je to kod nje toliko negativno inspiriralo?
Nije me inspiriralo negativno, već i negativno i pozitivno. Philadelphia sebe naziva gradom bratske ljubavi, a kada se grad s takvim imenom tako ponaša, onda taj grad ima problem.
Kada će izaći album na kojem svirate gitaru naopaÄke i unazad?
Album će izaći na DavidLynch.com. I zove se "Bluebob".
Jeste li završili s televizijom?
Da, završio sam s televizijom.
Lost Highway je najrealistiÄniji film kojeg sam vidio. Možemo li oÄekivati Billa Pullmana u nekom vaÅ¡em budućem filmu?
Bilo je lijepo raditi s Billom Pullmanom i ako će odgovarati nekoj ulozi u budućim filmovima, bit će mi jako drago.
Jeste li vi dizajnirli misterioznu plavu kutiju u Mulholland Driveu?
Ne.
Jeste li vi ikad osmislili neki lik prema svom prijatelju iz djetinjstva?
Još ne.
Na seni audicije u Mulholland Driveu, redatelj je nezaboravan. Je li osmišeljen prema stvarnoj osobi?
Ne, on je došao iz ideje.
ÄŒega se bojite?
Nepoznatog, kao i svi ostali.
Održavate li još uvijek kontakt s Dennisom Hopperom ili vas on plaši?
Dennisa vidim povremeno i volim se vidjeti s njim iako me plaši.
neki tih lik.ali ipak kralj sicknessa.Misljenja?
Odnedavno se u našim kinima vrti film "Mullholand Drive" uvijek zanimljivog redatelja Davida Lyncha. Ovom prilikom donosimo vam ekskluzivni interview s uvijek zanimljivim Lynchom u kojem on govori o filmu "Mullholand Drive" ali i o svojim filmovima uopće.
Ovaj interview objavljujemo u suradnji s distributerom "Discovery film & video", zahvaljujući kojem je "Mullholand Drive" i stigao do naših kina.
Glumci koje izabirete za svoje projekte uvijek su posebni i drukÄiji. Jeste li svjesni toga, tražite li neÅ¡to posebno, osim znanja glume?
Tražim da mogu glumiti, ali najvažnije mi je da vidim da je ta osoba prava za tu ulogu.
Da li neke scene, pozadine ili koncepti vaših filmova dolaze iz snova?
U mom sluÄaju dolaze iz etera. Vjerujem da postoji ocean ideja u koji možemo otići po ideje. To je magiÄni proces. Ako imate ideju, sjednite u udobnu fotelju i ideje će stizati.
Koliki dio Mulholland Drivea je iz originalnog 'pilota'? Koliko scena je dodano da bi se završio film?
Nakon Å¡to je ABC ubio pilot epizodu, proÅ¡la je godina dana dok Canal+ nije otkupio prava i omogućio mi da ga pretvorim u igrani film. Jednom kad sam dobio ideju da Mulholland Drive postane igrani film, pilot sam poÄeo gledati it sasvim novog kuta, i to je bila sasvim nova priÄa.
Pomogli ste mnogim glazbenicima da se probiju, primjerice Chrisu Isaacu ili Rammstienu. Kako birate glazbu za svoje projekte?
Isto kao i glumce. Ne može se jednostavno staviti glazba koja vam se sviđa. Ona se mora uklopiti u film i podignuti ga. Često surađujem s Angelom Badalamentijem, koji je autor glazbe i za Mulholland Drive, i zajedno preslušavamo glazbu i vidimo što najbolje odgovara filmu.
Što najviše želite ponuditi gledateljima kroz svoje filmove?
Priliku da odu u drugi svijet i ostvare drugaÄija iskustva.
Znam da je Stanley Kubrick zapalio sve scene koje nije stavio u film. Kakva je sudbina odbaÄenih scena iz vaÅ¡ih filmova?
Kako ne posjedujem niti jedan svoj film osim Eraserheada, znam samo da postoje skladišta takvih scena, ali ih je teško pronaći jer se vlasništvo stalno mijenja. Nadam se da su negdje na sigurnom. Postoji scena iz Plavog baršuna koju jako želim, ali je nitko ne može pronaći.
Žalite li što Mulholland Drive nije napravljen kao TV serija, ili smatrate da je superiorniji kao igrani film?
Jako sam sretan što je postao igrani film.
Mislite li da crno-bijeli film može ostvariti potpuno drugaÄije ozraÄje od onog u boji?
Da. Neke priÄe se moraju ispriÄati u crno-bijeloj tehnici, a neke u boji. Crno-bijeli filmovi vas dodatno pomiÄu od realnosti. Zbog video tržiÅ¡ta, crno-bijeli filmovi viÅ¡e nisu traženi i to je Å¡teta.
Kad će biti otvorena internet stranica DavidLynch.com?
Željeli bi to odmah uÄiniti, ali vjerojatno će proći joÅ¡ par mjeseci. (op. Stranica je u meÄ‘uvremenu otvorena).
S obzirom da sam umjetnik i slikar, zanima me tko je utjecao na vaš rad i koliko je taj utjecaj vidljiv na filmu i u vašoj dvodimenzionalnoj umjetnosti?
U slikarstvu, smatram da mi je najveći utjecaj Frances Bacon, a u filmu je to grad Philadelphia. Philadelphia je utjecala na Eraserhead. Možete vidjeti i Francesa Bacona u mojim radovima, ali ipak se trudim imati svoj izriÄaj.
Rekli ste da volte Kubrikove filmove. Zanima me kako vam se svidio Eyes Wide Shut?
Jako mi se svidio Eyes Wide Shut. Samo me zanima je li ga Kubrick završio onako kako je želio prije smrti.
Koji je svoj rad smatrate najjaÄim?
Svi su vrlo jaki.
Koja vam je scena iz vaših filmova najdraža?
Jedna od mojih najdražih scena je ona u Crvenoj sobi, originalna scena u Crvenoj sobi. To je bila jedna od najzabavnijih scena koju sam snimio.
Jesi li razmišljali da u nekoj galeriji izložite svoje druge radove, npr. namještaj, scenografiju...

Nitko mi to još nije predložio, ali nije loša ideja.
Je li teško prikazati nelinearno iskustvo u tradicionalno linearnom mediju kakav je film?
Film nije linearan. Za njega nema pravila. Neke su priÄe ne-linearne, a druge apstraktne. Ljudi vole iskusiti apstraktno i intuitivno se probijati kroz to.
Kada zavrÅ¡ite film, je li njegov kraj uistinu i kraj za vas ili u vaÅ¡oj glavi nastavljaju misli o priÄi?
Mislim da dobar kraj uvijek ostavlja mjesta za snove.
Å to je važnije u filmiu: priÄa ili likovi?
Svaki element filma je važan.
Jeste li ikad odluÄili ne stvoriti neki lik iz straha da će biti preužasan?
Da.
Francis Bacon je rekao "moj rad ne znaÄi niÅ¡ta. Nemam niÅ¡ta za izraziti. Radim samo radi svog ushićenja.". Možete li se prepoznati u toj izjavi?
Mora postojati ushićenje dok se radi, ali istovremeno postoji unutrašnje nadanje da će i drugi osjetiti to ushićenje.
Gdje ste došli na ideju za Fish Kita i Chicken Kita koje sam vidio u knjizi vaših radova?
Iz ideje modela zrakoplova.
Što nam možete reći o BlueBobu?
"BlueBob" je o ekelticitetu, dimu, vatri i industriji.
Vjerujete li u paranormalno i kakvu ulogu ono ima u vašim filmovima?
Vjerujem da se dogaÄ‘a puno viÅ¡e nego Å¡to možemo vidjeti, namirisati, Äuti, okusiti ili udariti.
Kako sam i sam iz Philadelphie, moram pitati što vas je to kod nje toliko negativno inspiriralo?
Nije me inspiriralo negativno, već i negativno i pozitivno. Philadelphia sebe naziva gradom bratske ljubavi, a kada se grad s takvim imenom tako ponaša, onda taj grad ima problem.
Kada će izaći album na kojem svirate gitaru naopaÄke i unazad?
Album će izaći na DavidLynch.com. I zove se "Bluebob".
Jeste li završili s televizijom?
Da, završio sam s televizijom.
Lost Highway je najrealistiÄniji film kojeg sam vidio. Možemo li oÄekivati Billa Pullmana u nekom vaÅ¡em budućem filmu?
Bilo je lijepo raditi s Billom Pullmanom i ako će odgovarati nekoj ulozi u budućim filmovima, bit će mi jako drago.
Jeste li vi dizajnirli misterioznu plavu kutiju u Mulholland Driveu?
Ne.
Jeste li vi ikad osmislili neki lik prema svom prijatelju iz djetinjstva?
Još ne.
Na seni audicije u Mulholland Driveu, redatelj je nezaboravan. Je li osmišeljen prema stvarnoj osobi?
Ne, on je došao iz ideje.
ÄŒega se bojite?
Nepoznatog, kao i svi ostali.
Održavate li još uvijek kontakt s Dennisom Hopperom ili vas on plaši?
Dennisa vidim povremeno i volim se vidjeti s njim iako me plaši.
neki tih lik.ali ipak kralj sicknessa.Misljenja?