Rock Planet

rock-planet.com
It is currently 17. 06. 2025. 12:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Sergio Leone, režiser
PostPosted: 02. 08. 2005. 16:45 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 14. 07. 2003. 19:20
Posts: 6276
Snimio je samo sedam filmova, utemeljio cijeli jedan žanr, otkrio Clinta Eastwooda i trinaest godina nakon smrti, 2002, dobio trg u najljepšem mu rodnom Rimu.



Rođen 3. siječnja 1929. u Rimu, od oca redatelja nijemih filmova i majke glumice koja se zbog braka odrekla profesije. Povučen i stidljiv djetinjstvo provodi u Napulju iz razloga očeve političke nepodobnosti za Mussolinijevog režima zbog čega dobiva zabranu snimanja. Serž će nadoknaditi glupost krivog trenutka i marljivo se posvetiti filmskoj umjetnosti u svakom obliku koji mu bude dostupan. I čekat će, unatoč očevom protivljenju.

Nakon 50-ak asistiranja tijekom 1950-ih velikim holivudskim redateljima koji su u Italiji snimali koprodukcije (R. Aldrich, R. Wise, W. Wyler) i svog prvog, nebitnog filma 'Kolos s Rodosa' o kojem je uvijek izjavljivao da ga je snimio samo da otplati medeni mjesec, uporni Leone je dočekao svojih pet minuta. 1964. adaptira scenarij Kurosawinog samurajskog filma 'Yojimbo' i u Španjolskoj snima 'Za šaku dolara' inspirirajući se Kurosawom i u smislu složene mizanscene i suradnje sa skladateljem Enniom Morriconem koja je izrasla u možda najgenijalniju suradnju filmske glazbe uopće.

Clint Eastwood pak, tad beznačajni TV-glumac, nije bio Seržov prvi izbor, već Henry Fonda kojeg je ovaj imao u viziji cijelo vrijeme nastanka scenarija. No, Fonda je bio preskup, pa je rola ponuđena prvo Jamesu Coburnu koji ju iz istog razloga odbija, a potom Charlesu Bronsonu koji je scenarij nazvao 'najgorim kojeg je ikad vidio'. Na nagovor jednog kolege pogledao je CBS-ovu TV-seriju s 34-godišnjim Eastwoodom kojeg na kraju i angažira pronalazeći u njemu potencijal talenta koji može izbrusiti po vlastitoj imaginaciji, a to je konkretno značilo učiniti Eastwooda grubljim i oporijim: 'U stvarnom životu Clint je usporen, smiren, podsjeća na mačka. Na snimanju radi što treba, a kad završi, smjesti se u neki kutak i odmah zaspe. Spava cijelo vrijeme, dok ga opet ne pozovemo.' Budžet filma je bio 200 tisuća dolara, a Eastwoodov honorar 15 tisuća.

S prvim dijelom dolarske trilogije oformljen je novi žanr 'spaghetti western' koji će u svom razvoju rezultirati s više od 200 filmova i koji se definira kategorijama nastajanja u Italiji, djelomičnog snimanja u Španjolskoj, protagonista samouvjerenog, bezimenog ubojice, glazbe Morriconea ili u njegovom stilu i jasno finalnog obračuna. Uslijedili su 'Za dolar više' i klasik 'Dobar, loš, zao' koji se smatraju trilogijom zbog glavnog junaka kojeg uvijek tumači C.E. i koji nikad nema ime, uz, naravno, očiglednosti žanra i stila režije.

1968. nastaje epski western 'Bilo jednom na Divljem zapadu' s talentiranom glumačkom postavom — napokon toliko željeni Henry Fonda, Charles Bronson, Claudia Cardinale, Jason Robards…— i tankoćutnom posvetom jednostavnosti i nepatvorenosti starog Divljeg zapada osuđenoj na propast progresijom filma. Film neslavno prolazi na američkom tržištu (Amerika nikad nije umjela prihvatiti Seržov opus i pravilno ga vrednovati; pravo priznanje dobiva u Europi), također iz razloga što ga Paramount mesari, odnosno skraćuje i uništava priču, ali europska verzija izlazi u integralnoj verziji.

Nakon toga Leone je ugovorom prisiljen snimati film 'Za šaku dinamita' (poznat i kao 'Bila jednom revolucija', ' Pazi, dinamit' i 'Sakrij se'), međutim opsesija mu je usmjerena osobnom projektu tematike američke mafije zbog kojeg odbija i režiju prvog Kuma (njemu ponuđena prije Coppole). 1984. će finalizirati taj veličanstveni četverosatni ep s Robertom de Nirom i Jamesom Woodsom u glavnim ulogama. 'Bilo jednom u Americi' su producenti i ovaj put upropastili na isti način premontiravši ga na 150 minuta; srećom postoji cijela verzija, pa se film nalazi na svim ljestvicama 100 najboljih filmova svih vremena, a nedokučivi Amerikanci još uvijek vrte svoju čudnu verziju na televiziji.

Zadnji projekt, spriječen preranom smrću, bijaše već ugovorena koprodukcija s Rusima, 'Opsada Lenjingrada', u kojoj je opet trebao nastupati Robert de Niro. Smrt ga je omela i u ostvarivanju životne ambicije, remakea 'Prohujalo s vihorom'. Seržov stil se razvio iz fascinacije Kurosawom i postao prepoznatljiv ritmičkom montažom, Morriconeovom glazbom kao bitnim izražajnim sredstvom kojim postiže dojmljive emocionalne momente, dramatičnim pokretima kamere, te njegovim zaštitnim znakom — krupnjacima, posebno detaljem očiju junaka.

Sergio Leone je umro 1989.


muškarčina! :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Sergio Leone
PostPosted: 03. 08. 2005. 14:06 
Offline
User avatar

Joined: 22. 10. 2004. 22:43
Posts: 930
Location: Tuzla
biafra wrote:
muškarèina! :lol:

haha tucimo žene ko robert de niro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03. 08. 2005. 14:14 
Offline
User avatar

Joined: 01. 05. 2003. 02:34
Posts: 1667
sergio leone je legenda.

ali kao što to bi, uz ime leone mora se obavezno vezati i morricone. zajedno su stvarali remek-djela.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group