ALTERNATIVNI IZVORI ENERGIJE - sta cekaju?

PRIKAZAN PROTOTIP SOLARNOG AVIONA

DUBENDORF, 6. NOVEMBRA (SRNA) - Prototip solarnog aviona nazvanog HB-SIA, ciji raspon krila iznosi 61 metar, predstavljen je u Dubendorfu u Svajcarskoj na konferenciji za novinare 'Solar impuls' projekta.
Istrazivanja i simulacije trajale su cetiri godine.
"Prototip `Solar impuls` imace svoj prvi probni let s pilotom oko svijeta u jesen iduce godine", saopstili su svajcarski projekt menadzeri.
Ovaj prototip je radjen uz upotrebu najsavremenije tehnologije.

Jedan od velikih izazova za solarni let je kako uskladistiti dovoljno energije sa solarnih panela na krilima, a koja bi bila dovoljna za nocni let ultralakog aviona.
Cilj projekta vrijednog 70 miliona eura je da oponasa dostignuce Carlsa Lindberga koji je 1927. prvi preletio Atlantik.
U ciljeve projekta spada i omogucavanje leta oko zemlje sa manjom potrosnjom goriva.
Oko 150 specijalista iz sest zemalja radilo je na dizajnu 'Solarnog impulsa', za koji se ocekuje da napravi prodor svojom aerodinamikom, kontrolnim sistemima, energetskom efikasnoscu, materijalima i strukturom.

Ocekuje se da ce avion, koji ce biti tezak dvije tone, imati 250 metara kvadratnih solarnih panela na krilima velicine kao kod najveceg svjetskog putnickog aviona koji je tezak 580 tona.

DUBENDORF, 6. NOVEMBRA (SRNA) - Prototip solarnog aviona nazvanog HB-SIA, ciji raspon krila iznosi 61 metar, predstavljen je u Dubendorfu u Svajcarskoj na konferenciji za novinare 'Solar impuls' projekta.
Istrazivanja i simulacije trajale su cetiri godine.
"Prototip `Solar impuls` imace svoj prvi probni let s pilotom oko svijeta u jesen iduce godine", saopstili su svajcarski projekt menadzeri.
Ovaj prototip je radjen uz upotrebu najsavremenije tehnologije.

Jedan od velikih izazova za solarni let je kako uskladistiti dovoljno energije sa solarnih panela na krilima, a koja bi bila dovoljna za nocni let ultralakog aviona.
Cilj projekta vrijednog 70 miliona eura je da oponasa dostignuce Carlsa Lindberga koji je 1927. prvi preletio Atlantik.
U ciljeve projekta spada i omogucavanje leta oko zemlje sa manjom potrosnjom goriva.
Oko 150 specijalista iz sest zemalja radilo je na dizajnu 'Solarnog impulsa', za koji se ocekuje da napravi prodor svojom aerodinamikom, kontrolnim sistemima, energetskom efikasnoscu, materijalima i strukturom.

Ocekuje se da ce avion, koji ce biti tezak dvije tone, imati 250 metara kvadratnih solarnih panela na krilima velicine kao kod najveceg svjetskog putnickog aviona koji je tezak 580 tona.