Igre
Posted: 14. 12. 2007. 19:13
Pozdrav
Ne mogu a da se osvrnem na situaciju u svijetu igara. Dobijam dojam da su bolja vremena iza mene a da sve gore slijede .
Malo stariji (20+god) korisnici se sigurno sjecaju vremena C64, SNES-a, N64, PS kao i svog prvog "pravog" PC-a. Takodjer igara poput starih D&D-ova, Wolfa 3D, pa malo "novijih" poput Fallout i BG serijala, SC-a, RA-a itd. Kakosu to bile dobre igre
Danas je situacija puno drugacija. Igre se stancaju po principu "neka lijepo izgleda, ko sljivi igrivost". Katastrofa.
Uzroci? O njima bi se dalo razglabat, pocevsi od sve trulijeg I trulijeg kapitalizma koji propagira trend gluposti. Danas je u trendu bit glup, pocelo je od amera I pomalo siri svoje pipke prema cijelom svijetu. Trend gluposti se osjeca, osim u ovome I u glazbi, odijevanju, lifestylu I drugim podrucjima.
U pocetku pocetaka igre su bile neistrazen teritorij, teritorij koji je svakim novim naslovom otvarao vraca necemu novom, necemu nevidjenom. Danas je tesko i neisplativo biti originalan.
Nadalje, konzumenti: su pretezno klinci koji nemaju pojma o mnogo stvari o zivotu pa tako ni o stanju u svijetu. Bitno je samo da ima bolji PC od susjeda, da mu "Krajzis" ide na 5 FPS-a vise od susjedovog i tona slicnih gluposti. Objasnjavat klincima kako sam se osjecao zaigravsi prvi put npr. Fallout ne vodi nigdje. Kada sam probao rekao mi je:â€Sto je toâ€? “Kakva je to grafikaâ€? No naravno klinci su klinci i ne treba njih krivit.
Razmatrajuci sve ovo dolazim do jos jedne spoznaje, ocito i neminovno starimo , sve smo u novim igrama vidjeli negdje prije i prakticki nas nista ne moze iznenadit. S druge strane klinjo koji nema pojma o gro ranijih igrica koje su bile “lijek za dusu†to I ne mora znati. Njemu su danasnje igre cool, originalne I nikad vidjene. Jasno ali ipak…
Trziste se promijenilo. Prije se "znalo" da su igre "jednostavnijeg tipa" namjenjene za konzola, a malo slozenijeg za PC. Vremenom se situacija na trzistu mijenja, dolazi do velike popularizacije konzola (PS bez premca) i odjednom se puno vise ljudi u svijetu igra. Dizajneri, dotad pretezno PC igara razmisljaju: “Treba se bacit na pravljenje igara za konzole, mnogo je laksa I brza zaradaâ€. Naravno da je lakse, u smislu optimizacije napravit igru koja ce radit bez problema na svim konzolama (univerzalne instrukcije) nego na PC-u, gdje je prakticki svaka konfiguracija razlicita.
Dolazi do propadanja malih dizajnerskih firmi, a mnogo njih kupuje svemocni gigant EA. Gigant koji je novce zaradio na trulom kapitalizmu propagirajuci neinteligentne igre za siroke mase. Gigant koji je po meni lider negativne energije u svijetu igara. Rijetki su ostali dosljedni sebi ( Activision, narocito Blizzard)
Eto tesko je sve ovo svest na papir , a pogotovo se ogranicit na jedno podrucje jer je sve to uzrocno povezano sa situacijom na planetu...
Ne mogu a da se osvrnem na situaciju u svijetu igara. Dobijam dojam da su bolja vremena iza mene a da sve gore slijede .
Malo stariji (20+god) korisnici se sigurno sjecaju vremena C64, SNES-a, N64, PS kao i svog prvog "pravog" PC-a. Takodjer igara poput starih D&D-ova, Wolfa 3D, pa malo "novijih" poput Fallout i BG serijala, SC-a, RA-a itd. Kakosu to bile dobre igre
Danas je situacija puno drugacija. Igre se stancaju po principu "neka lijepo izgleda, ko sljivi igrivost". Katastrofa.
Uzroci? O njima bi se dalo razglabat, pocevsi od sve trulijeg I trulijeg kapitalizma koji propagira trend gluposti. Danas je u trendu bit glup, pocelo je od amera I pomalo siri svoje pipke prema cijelom svijetu. Trend gluposti se osjeca, osim u ovome I u glazbi, odijevanju, lifestylu I drugim podrucjima.
U pocetku pocetaka igre su bile neistrazen teritorij, teritorij koji je svakim novim naslovom otvarao vraca necemu novom, necemu nevidjenom. Danas je tesko i neisplativo biti originalan.
Nadalje, konzumenti: su pretezno klinci koji nemaju pojma o mnogo stvari o zivotu pa tako ni o stanju u svijetu. Bitno je samo da ima bolji PC od susjeda, da mu "Krajzis" ide na 5 FPS-a vise od susjedovog i tona slicnih gluposti. Objasnjavat klincima kako sam se osjecao zaigravsi prvi put npr. Fallout ne vodi nigdje. Kada sam probao rekao mi je:â€Sto je toâ€? “Kakva je to grafikaâ€? No naravno klinci su klinci i ne treba njih krivit.
Razmatrajuci sve ovo dolazim do jos jedne spoznaje, ocito i neminovno starimo , sve smo u novim igrama vidjeli negdje prije i prakticki nas nista ne moze iznenadit. S druge strane klinjo koji nema pojma o gro ranijih igrica koje su bile “lijek za dusu†to I ne mora znati. Njemu su danasnje igre cool, originalne I nikad vidjene. Jasno ali ipak…
Trziste se promijenilo. Prije se "znalo" da su igre "jednostavnijeg tipa" namjenjene za konzola, a malo slozenijeg za PC. Vremenom se situacija na trzistu mijenja, dolazi do velike popularizacije konzola (PS bez premca) i odjednom se puno vise ljudi u svijetu igra. Dizajneri, dotad pretezno PC igara razmisljaju: “Treba se bacit na pravljenje igara za konzole, mnogo je laksa I brza zaradaâ€. Naravno da je lakse, u smislu optimizacije napravit igru koja ce radit bez problema na svim konzolama (univerzalne instrukcije) nego na PC-u, gdje je prakticki svaka konfiguracija razlicita.
Dolazi do propadanja malih dizajnerskih firmi, a mnogo njih kupuje svemocni gigant EA. Gigant koji je novce zaradio na trulom kapitalizmu propagirajuci neinteligentne igre za siroke mase. Gigant koji je po meni lider negativne energije u svijetu igara. Rijetki su ostali dosljedni sebi ( Activision, narocito Blizzard)
Eto tesko je sve ovo svest na papir , a pogotovo se ogranicit na jedno podrucje jer je sve to uzrocno povezano sa situacijom na planetu...