Tekst naslova je nasilna islamizacija a onda u uvodnom postu ide link za clip u kojem niko normalan neće vidjeti takvo nešto.
Prvo, svaka islamizacija, kristijanizacija i ostala -izacija kada je u pitanju difuzija religijskih nazora meÄ‘u nepripradnike je po definicij nasilna - bez obzira na sredstva kojom se koristi. Ta -izacija podrazumjeva sistematski, proraÄunati, izvodljivi i dugoroÄni projekat konverterske rabote koja se odnosi na veći broj ljudi. U danaÅ¡njem svijetu takvo neÅ¡to je teÅ¡ko zamislivo.
I jedna digresija koja se tiÄe odnosa nominalno/prakticirajuće:
stari serator wrote:
kakve crne islamizacije, u Bosni nece biti vise muslimana nego sto jest. Mozda dodje do prirodnog prirastaja ali emigracije u Bosnu/prelaska na Islam, nou vej. Ionako je najmanje 50% ako ne i vise Muslimana u BiH cista statistika (ne da ne znaju klanjat nego ni Fatihu u zivotu nisu culi a kamoli procitali).
Postoji jedno friÅ¡ko istraživanje iz sociologije religije koje u tanÄine opisuje zaostatak prakse za nominalnom konfesionalnom pripadnošću. Podatak od 50% koji ni ne znaju prakticirati nije daleko od istine. Razlozi za to su viÅ¡estruki, od onih najoÄitijih bi bila ateistiÄka tradiciija nekoliko prethodnih generacija. Danas bi to bili otprilike sljedeći razlozi (pored navedenog):
- Opće neznanje islama i nedostatak pouke
- Nerad Islamske zajednice
- Trend koji svaki oblik religioznosti (pa tako i religije islama) tretira u negativnom kontekstu (kao "izvor problema", "stanje nezrelosti", "de mode", itd.)
- Iz Äega se derivira i općenita nepopularnost religije i reliogioznosti
- Å to dalje utjeÄe na sekundarne grupe (najjednostavnije: raja, krug prijatelja i poznanika, grupa koja zahtjeva držanje odreÄ‘enih vjerovanja i stavova kao uvjet pripadnosti...) da na individualnom planu religiju pojme kao neÅ¡to kranje negativno i nepoželjno
- Što stvara prećutnu normu zabrane/nepoželjnosti religije
- I Å¡to naravno utjeÄe da na to da se prakticiranje svede na najmanju mjeru (odlazak na bajram namaz, npr.), da se krije ili - da se ne radi.
Moj sluÄaj je da se krećem u krugu ljudi koji ne praktikuju (odnosno kjafiri su kao Nameless
) ili onih koji kao ja - to praktikuju na stanovit indiviudalni pristup (odnos između Boga i mene je odnos između samo nas 2). Da znam tipove ljudi koji bi nasilno mjenjali gore iznijetu sliku - ne znam. Da redovno kršim "prećutnu društvenu normu" - kršim i to javno. Manjina sam na forumu (Next1 Ensar i ja zapravo
) i u ekipi a nekim krugovima bi vjerovatno osuÄ‘ivali i moje muziÄke preferencije i neke stavove i miÅ¡ljenja. Ali sloboda duha nije neÅ¡to Å¡to popuÅ¡ta pred tako smijeÅ¡nim pritiscima kakvi su već oni koji izviru iz neznanja ili nerazumjevanja.