Ma, vidi, Morgoth, vidi ovako... Stoji tvoja generalna konstatacija oko ljubomornog naroda, "peksina" koji bi te pojeli samo ako malo izviris glavom iznad gomile, napravis kakav uspjeh. Ne kazem, to je cinjenica, mnogostruko dokazana. Ali...
Prvo, zar nije bezobrazluk nazvati album Sevdah metal, a na njemu su presvirane, uz minimalan razvoj, autorski razvoj dalje, skoro sve tradicionalne (da ne kazem preuzete iz naroda), najpoznatije, najvrijednije melodije od Vardara do Triglava. Ima tu i bosanskih i crnogorskih i srbijanskih i makedonskih tradicionalnih melodija i to tako ocito, bezobrazno ocito, zar se ne prepoznaje, zar se ne cuje... Da se razumijemo, ja nisam imala prilike drzati originalni album u rukama, pa necu ponovo trubiti o autorskim pravima i plagiranju jer NE ZNAM da li je to negdje u bukletu spomenuto, dakle, odakle je i sta preuzeto. Ako jeste, onda se ja unaprijed izvinjavam zbog brzopletosti i ovakvog pisanja.
Drugo, nit' sam ciji advokat, nit' bi me trebao boliti kurac, al' za me je stavljanje Amira iz Silenta u istu recenicu sa Emirom (a nakon preslusanog autorskog rada i od jednog i od drugog) bezobrazno. Zasto? Zato sto Amir posudi tradicionalnu melodiju iskljucivo kao light motiv na kojem dalje osmisli, autorski osmisli i razvije pjesmu i to ne kao puku varijaciju na temu, vecina riffova i daljih melodija su NJEGOVE. S druge strane, tradicionalne melodije, puko presvirane, osnova su ovog Emirovog albuma, ostatak je, prakticno, punjenje muzicke praznine. Ko se imalo razumije u autorski rad, aranzmanski rad, to mora priznati. A da ne govorim koliko tih ukradenih tradicionalnih melodija ima, preslusao si, pokusaj izbrojati.
Jebi ga, i Goran Bregovic je napravio jos vise tamo preko grane, svuda, radeci istu stvar. Meni to nije za diciti se, ali nikako, meni je to iskljucivo za stiditi se. Uostalom, neka svako donese vlastiti sud.
|