Sale Obson wrote:
za mene religija kao sama,tj njen glavni postulat a to je vjerovanje u nesto svevisnje nema nikakvu vrijednost.prosto iz razloga zato sto za to ne postoji empirijski dokaz.neka mi neko da dokaz da postoji svevisnji..
! da taj isti ne postoji,ima vise od milijardu dokaza.
Nema religije bez tog svetog - bez neÄeg Å¡to se smatra uzviÅ¡enim, sveviÅ¡njim. Kako nema dokaza - dokazi su sunce, mjesec, biljke, život, bića. ÄŒuj to nema vrijednost - pa to je vrijednost po sebi. Mada nije tebi - normala. Ali i panteisti imaju predmet obožavanja
.
Sale Obson wrote:
93% naucnika ne vjeruje u boga.sta mislis zasto?
Možda zato Å¡to se nauÄnici bave objektivnim stvarima dok je vjera subjektivnog karaktera, religija takoÄ‘e a sad - niko nikome nije zavirio u srce od tih 93% i vidio Å¡ta tu ima
- i ko se kome moli u neprilici ili se zahvaljuje na kojoj blagodati.
Sale Obson wrote:
dalje,religija ne omogucava drustveni zivot,ona ga oblikuje (odnosi se samo na svoje pripadnike,sta je onima koji ne vjeruju?) po njenin sumnjivim standardima koji su budi receno krajnje intrigantni i upitni.
pa onda,ta vrijednost koju spominjes juce,da li je to slucajno ista ona vrijednost u ime koje su ljudi spaljivali jedni druge na lomacama,organizovali krstaske pohodne,odsjecali glave jedni drugima i uzvikivali ime svojih bogova.ako je ljudska glava vrijedna toga,da znas da nije.ima tu i finih stvari da ne bude sve tako crno,al to iole normalni i obicni ljudi (treba da) znaju i bez religije.
O da, svakako da omogućuje - pravila koje religije iznose imaju svoj znaÄaj u svim sferama života: od liÄne higjene, braka, poslovanja, relaksaciji, mjeri... nema Äega korisnog nema
. Drugi dio tvog posta se odnosi na manipulaciju religijom kao druÅ¡tvenom institucijom a to se deÅ¡ava kada ljudi oblikuju svijet prema svojoj a ne prema viziji u religijskim spisima i uÄenjima. Aristotel je rekao da je najgori zakon onaj koj odražava liÄnost kralja. Oni koji su vodili Crkvu (za sve organizirane religije) su tako odražavali svoje liÄnosti - odnosno liÄne stavove gluhe na zvuke govora religijskih pravila. Ne ubija religija buraz, ne ubija piÅ¡tolj - ubija Äovjek. Religija nije niÅ¡ta loÅ¡e, Äak naprotiv. I da nema ljudi razliÄitih denominacija Å¡ta bi bilo sa onim zlatnim franjevaÄkim pojmom suživota.
Sale Obson wrote:
i na kraju,religija nema nikakvu buducnost.
O ovo je jednostavno tako pogrešno. Mada bi ti Karl Raimond Popper sigurno bio zahvalan što djeliš viziju depersonaliziranog društva a takvo i jeste - bez religije.
Sale Obson wrote:
ako i malo razmislis,vidjeces da ljudi polako otvaraju oci,i pocinju prvenstveno da vjeruju u sebe i svoja dostignuca,kao i dostugnuca ljudske vrste,a manje u moci neke svevisnje sile.razlog? dostupnost informacijama,obrazovanje,globalizacija.
covjek je od vajkada bio uplaseno bice,strahujuci za svoj opstanak,te pribjegavao raznoraznim metodama ne bi li se spasao propasti,pa je i vjerovao u raznorazne gluposti.
Ne, vidim ja da ljudi otvaraju oÄi. Ljudi viÅ¡e ne umiru od ratova već od gladi. Å teta Å¡to njihove oÄi ne gledaju u onom pravcu na koji religija apelira. Ja bi mrzio sebe da vjerujem u sebe kao Äovjeka (bljak, fuj, kaka) i dostignuća ljudske vrste (moram pljunut tri puta). Vjerovanje u Äovjeka kao izvora moći i stvaranja buraz ima gore implikacije nego vjerovanje u bilo koje apstraktno biće. Obrazovanje? Globalizacija? ÄŒovjeÄe o Äemu ti govoriÅ¡? Å ta je donijelo obrazovanje i globalizacija? Prosvjetljenje i neiscrpne izvore resursa? Sad samo vidim koliko je religija potrebna zahvaljujući ovim dostignućima Äovjeka (poÅ¡tovani gospodine Friedrich Hayek - psujem vam u sebi sav papir koji ste ispisali i idiote koji vaÅ¡e sranje puÅ¡e/žive od toga - RIP). ÄŒovjek je i danas uplaÅ¡eno biće samo Å¡to strahuje od
onog tamo neÄeg. On/a je svoje strahove savladavao/la zahvaljujući (ali ne samo) religiji - uzimajući Å¡ta mu/joj odgovara. I sad da to pusti? That ain't gonna happen. (...)
Sale Obson wrote:
i opet ako malo bolje razmislis,ljudski glas sam po sebi je muzicki instrument,tako da je muzika definitivno postojala prije religije.
Govor nije muzika (ili možda jeste). Svejedno, muzika se prvi put poÄela i upotrebljavati i razvijati u religijskim ritualima.