Dragi moji kolege,
Vec dvije godine snimam gitare pomocu VST/DXi efekata, i moram vam iskreno reci, rezultati su skoro uvjek bolji nego oni koji se dobiju putem standardnog line-out/line-in snimanja preko jeftinih gitarskih procesora.
Naravno ovi efekti se ne mogu mjeriti sa pravim snimanjem preko mikrofona i pojacala, pa cak ne i sa nekim pocetnickim rack-mount efektom, ali sasvim solidno zamjenjuju POD, V-Amp, ili slicni proizvod od Johnson-a. Sto znaci da je ovo daleko kvalitetniji metod od bilo kakvih boss-ova, korg-ova, digitech-ova, zoom-ova i ostalih djecijih igracki.
No, postoji par problema. Direktno stekati gitaru u racunar i ocekivati bilo kakve reultate je pomalo suludo. Prvo vam treba barem DI kutija, da regulisete jacinu signala (solidna Behringerova DI kutija kosta oko 50 maraka na e-bay-u). To mozete dobiti i preko nekog procesora ili pojacala koji imaju potenciometar za regulisanje jacine signala koji se baca na line out.
Same mogucnosti ovih efekata su zapanjujuce, ali bez kvalitetne zvucne kartice (u najmanju ruku to mora biti jedan m-audio) ce te biti poprilicno osakaceni. Nije tu toliko bitan CPU clock speed (iako donekle jest, na pIII-ici zaboravite), ali RAM igra presudnu ulogu.
Nisam neki ekspert za Sonar, dapace jedva se snalazim sa njim, a ni Cool Edit mi ne lezi ni najmanje pa neznam kako to ide sa njima, ali sa Cubase-om (SX 1.0 i navise) znam da Re-Valver (kao DXi plug-in) proizvodi prilicno lose rezultate. Re-Valver live (emulacija gitarskog efekta, direktno, bez mogucnosti snimanja i bez potrebe za maticnim sekvencerom) koji Piper spominje je bezvezarija, bar koliko sam se ja bio spreman gnjavit sa njim bez DI kutije. H&K-ov Warp je bio prvi efekt ove vrste, i osim jednog amp modela koji ima prilicno jebenu distorziju, ne nudi neke sire mogucnosti. Amplitube je po meni nadaleko najbolji od ove grupe, efekti su mu prilicno vjerodostojni, i ima pregrst parametara sa kojim se covjek moze zajebavati kao i jebene preset-ove. Kvalitet samog procesiranja je ovdje skoro na razini V-Amp-a i POD-a.
No da bi ste dobili ASIO playback/snimanje trebace vam prilicno jebena zvucna karta. Jadnici (kao ja) sa integrisanim cipovima ce se morati zadovoljiti sa post-procesiranjem (sto je malo zajebano ako niste dobar sluhista). Mada za one od vas sa SB Live! kartama (koje kostaju do 50KM) ima spasa u KX drajverima (potrazite na Google-u KX drivers) koji ce izvuci minimalno kasnjenje (latency) pri upotrebi i najzahtjevnijih ASIO efekt set-up-a. Naravno mozete komotno zaboraviti na igrice i DirectX kompatibilnost (ona postoji, ali je sramotna), tako da ovo nije za djecu i one koji koriste jedan racunar za sve svrhe.
Ja licno pri snimanju koristim svoj Marshall VS30R na clean-u ustekan u racunar i nakon snimanja gitarskih dionica koristim ampli-tube za distorziju. Najveca mana ovog metoda jeste to da kad snimate tremolo trzanje (koje je neizbjezno u BM-u/DM-u) imate poprilicno ofirnu kolicinu ruznih zvukova trzalice, sto je jedino moguce otkloniti nekim vanjskim (ne onim ugradjenim u Amplitube il ReValver) Gate-om. Poslijedica jest da ce vam gitare izgubiti na visokotoncima, ali meni taj rezultirajuci ton ni najmanje ne smeta.
|