http://www.idijebimater.com: Turbo Folk
07.08.2006. @ 12:58
Adnan Jasho Jasarspahic
Svako ko je i jednom u životu èuo išta osim turbo folka zna koliko je sve, pa èak i zvuk izlaska proljeva kroz napet šupak, milozvuènije od te "muzike". Zvuk sevdalinki i toj muzici sliènih smjerova modernizovao se novim instrumentima s kraja 20. stoljeæa. Jednom kada su izvoðaèi vidjeli da ti ne treba bubanj veæ ritam mašina i mjesto harmonikaša sintisajzer sve je otišlo u kurac. Vremenom postaje sve lakše snimiti album (tri samplea, ritam mašina, studio u šupi) i sve više konobarica, smetljara, poslastièara, magacionera i babinih sinova odluèuje postati pjevaè-ica.
U poèetku je narodna muzika pjevala o neèemu. Ona me ostavila, ja sam sjeban i tako dalje. Ljudi se prepoznaju u tome. Kako je produkcija postajala hiper-produkcija pjesme su izgubile na kvalitetu. Publika, koja se prepoznavala u rijeèima pjesama odjednom postaje bombardovana istom temom od stotina izvoðaèa što im u glavi daje efekat kao kad ti više osoba prièa u isto vrijeme a ti èuješ samo šum. Turbo folk postaje statièni šum, smetnje u programu na koje se ne obazireš.
K'o danas može reæi da ima pojma ko je Srki, Amela, Fikreta, Šukro, Kuki, Zuki, Muki, Tuki i ini drugi mamlazi koji pjevaju po kafanama. Ni najveæi papani ih ne poznaju sve. Bitno je u svemu tome da oni pjevaju taj turbo folk, da je taj šum taèno one frekvencije na koju su navikli.
No i svaki dan slušati jednog te istog anonimusa iz Sandžaka dosadi. Zato tu upada "narodna" muzika. To je Seka Aleksiæ, Ceca, onaj što pjeva "10.000 metara na nebu sam ja ..." (ma u pizdi materinoj si ti kad te ja...), Jelena Karleuša, Selma Bajrami, Elvira Rahiæ, Rahoviæ ili kako se veæ zove. Oni su iz studija u šupi prešli u onaj u štali. To je isto sranje kao ono iz hotela "Esmeralda" samo u ljepšem pakovanju. Mjesto 10 potrošili su 20 KM na šminku, mjesto 100 KM za garederobu potrošili su 150. Razlika je i u kvaliteti zvuka - ponekada su tu èak dvije ritam mašine!
Ti pjevaèi i pjevaèice su obièno nafurani da su zvijezde a u stvari su karine. Seka se reklamira kao "Bogata kuèka", Selma pjeva "Kakvo tijelo ja imam" a Donna Ares ima svoj TV show. Najebem li vam se matere, do juèer ste stoku èuvale po brdima i jedva dvojke u osnovnoj školi imale a sad oèekujete da neko drka na vas? I frajeri isto, onaj papak obrijao brèiæe pa se kurèi - šta, je li to mudrost uzeti žilet u ruku!
Nisu mi jasna ciljanja izvoðaèa na publiku do 12 godina. Kad mu dijete iznese cvijet na binu a on se sav sjebe, ili se ona sva ovlaži. U pièku mile matere, koji je sad to kurac. Kad Adelisi prvi red na koncertima drže prèuladija to joj je životni uspjeh. "Djeca su moji najvjerniji obožavaoci". Pa što onda ne pjevaš djeèje pjesme, jebem li ti mater? A ne djeci od pet godina pjevaš "bio si gad, sve što si mi radio tad, u šupak si mi ga stavio, nisi mi ga vadio". Jesi ti bolan normalna?!
Stihovi... Joj stihovi su beton. Ali ne oni tipa "što plaèeš na kuænom pragu da mi vrata povuku vlagu" nego oni poput "muèi me, udaraj me, na to sam navikla, dobre djevojke uvijek zaglibe ali loše proðu najbolje u životu". Odakle je to povukao stihoklepac? Volio bih poprièati sa tom osobo èisto da vidim ko je nju silovao i rekao joj "tako se radi kad muškarac voli ženu".
I te ljude koji to slušaju i pjevaju u zanosu. Ono, izaðeš sa curom i ona ti navije pjesmu "siluj me, razvali me, da u hitnoj èekam sa frakturom lobanje" i kaže ti "joj jest' ovo dobra pjesma" a ti, hop, pa cokulom u glavu. Udaraš je, lice joj se pretvara u kašu a ona valjda doživljava višestruke orgazme jer, za ime Boga, to je sada super. Jebi ti to ako te frajer ne prebije sa vremena na vrijeme!
Hajd' eto mogu da shvatim kad raja kaže da se ne može napiti uz rave i tehno. Ali vala kad zapjeva "ti za ljubav nisi stvorena" a raja uzmu bacat èaše (plastiène) to mi je scena. Ispada da je svaki frajer u svom životu do 25 godine nabasao na neku žensku koja za ljubav nije stvorena. Ne samo oni, veæ i djevojke, sve redom lezbaèe valjda, isto lome èaše i pjevaju te stihove. Imal' normalna naroda ovdje. Imal' neko da se zaljubio i ostao u vezi sa djevojkom / momkom? Nema, to je sve razoèarano u ljubav.
Preðu papci kasnije na neke ozbiljnije izvoðaèe. Tipa Goca Tržan, Željko Joksimoviæ... Samo treba paziti kad na koncertima ispucaju repertoar a gazda kaže "udri der još malo" pa kad ispod kože izvuku onog ðibera u sebi pa zapjevaju "Zoko moja Zoko". Ulickana publika baca se po stolovima a i onaj traèak kulture koji ti izvoðaèi imaju u sebi nestaje jer su i oni isti oni propali uèenici kojima su rekli "idi se uhvati ili mikrofona ili krampe, nisi ti za knjige nikako".
Ako je Seka uspjela u životu sa 2 razreda obdaništa - mogu i ja; tako valjda misle poklonici te muzike. Jebe mi se, popušim tu i tamo nekom kurac u životu, nataknu me u šupak ali šta je to u poreðenju sa parama koje æu zaraditi. Pjevajuæi ili krampajuæi, kao da je to važno.
I to je u suštini korijen uspjeha turbo folka - laka zarada.
Britney je postala zvijezda i eno 300 klonova hoæe isto. Kod nas ista stvar, 300 Ramiza, Sanela i Zurhi vidjelo je Selmu na TVu i udri po mikrofonu. Kolo se okreæe, idioti se slažu u pun krug budala (slušaoc - izvoðaè), TV kuæe profitiraju od intervjua sa budalama (neka se samo popunjava program!), gazdama kafana je bitno da neko pjeva - Donna ili Mirzeta koja pjeva Donnine pjesme svejedno je, pijana mušterija nema pojma. Para se vrti, a gdje se para vrti tu nema kraja poslovanju.
Zato sam veæ rekao da živi neæemo doèekati krah turbo folka. Da se ne pojavi novi Sinan ili Jelena trebati æe najmanje 60-70 godina da ovi trenutno aktuelni svi pocrkaju... Zato ljudi ne dajte se uvesti u to kolo jer nije to samo loša muzika, to je propao život. Znaš li pisati - ako si svako veèe na derneku u kafani kurèinu æeš napisati, znaš li slikati ako se trijezniš do 6 a u 8 ideš opet u kafanu zajebi ti to slikanje... i tako dalje, i tako dalje. Uzaludno je u stvari prièati ali neæemo se valjda i za to poklopiti po ušima i reæi "jebi ga" i pomiriti se sa tim kao i sa svim ostalim sranjima u državi.
(Piše: Cartman, Idi Jebi Mater.com)