ÄŒisto malo informacije radi;
OSVRT
Hardcore je nastao u kasnim '70im i ranim '80im u Sjevernoj Americi prvenstveno u i oko L.A. i Washington DCa, ali i u New Yorku, Vancouveru, Bostonu... Steven Blush autor knjige American Hardcore: A Tribal History tvrdio je da je hardcore bio punk rock prilagoÄ‘en prigradskim klincima. Textovi hardcore bendova Äesto su izražavali ogorÄenje socijalnom nepravdom, obiÄno gledane iz lijeve politiÄke perspektive.
Korijeni izraza 'hardcore punk' su neodreÄ‘eni. Neki kažu da je izraz smislio Bob Sallese - producent i menadžer iz NYa - dok je najavljivao koncert benda The Mob, to je bilo negdje oko 1981. u nekom klubu u Baysideu, Queens. Do tad je uobiÄajeni naziv za brzi punk u New Yorku bio 'thrash'. Mnogo je veća mogućnost da naziv dolazi po imenu albuma benda D.O.A. (Vancouver) - ''Hardcore '81''.
Osim toga izraz 'hardcore' koristio je Kalifornijski fanzin Flipside, ali ne u smislu da je opisivao neki muziÄki pravac, već da kao izraz koji je pozitivno opisivao dobre koncerte u Los Angelesu.
Do sirove 1983. izraz 'hardcore' se koristio rijetko, a kad se koristio koristio se kao pridjev, ne kao ime definiranog muziÄkog pravca. AmeriÄki klinci koji su sluÅ¡ali hardcore govorili su da sluÅ¡aju 'punk' - suprotno od punk rocka iliti 77 punka, ranijeg, sporijeg stila koji su izmeÄ‘u ostalih svirali npr. Sex Pistols - hardcore klinci smatrali su punk rock/77 punk beznadno zastarjelim i proÅ¡lošću.
'Hardcore' je poÄetno bio naziv unutar skupine koji je znaÄio 'glazba koju rade ljudi poput nas', i ukljuÄivao je iznenaÄ‘ujuće Å¡irok asortiman zvukova - od hiper brzog punka do prljavog dirge-rocka, i Äesto su se kao hardcore smatrali experimentalni art bendovi kao Å¡to su Mission of Burma, The Stickmen i Flipper. Danas se izraz 'hardocre' manje ili viÅ¡e iskljuÄivo odnosi na glazbu koja je prije bila poznata kao 'thrash' (i o takvoj ću ja pisat).
'SVETO TROJSTVO'
Michael Azerrad u svojoj knjizi Our Band Could Be Your Life povezuje hardcore sa tri benda; BLACK FLAG (nastali 1976. u L.A.u) - BF naziva kumovima hardcorea, BAD BRAINS (nastali 1977. u Washingtonu) - jer su u punk uveli zapanjujuće brz tempo, MINOR THREAT (nastali 1980 u Washingtonu) - koji naziva konaÄnim hardcore punk bendom.
BLACK FLAG - nazvan je 'za sve namjere i svrhe, prvim AmeriÄkim hardcore punk bendom'. TakoÄ‘er se za Black Flag kaže da su 'imali btinu ulogu u razvoju i populizaciji AmeriÄkog punka'. Bend je imao ogroman utjecaj na scenu sa svojim komplexnim, sukobnim zvukom i D.I.Y. stajaliÅ¡tem. TakoÄ‘er su istaknuti zbo budućeg pjevaÄa Circle Jerks Keith Morrisa i nekadaÅ¡njeg pjevaÄa benda State Of Alert Henry Rollinsa.
BAD BRAINS - mladi bend Äiji su svi Älanovi Afro-Amerikanci. Prvo su bili jazz fusion ansambl pod nazivom Mind Power, ali su ubro razvili brz i žestok punk zvuk. Uz to su bili i viÄan reagge bend. Njihov prvi album 'Bad Brains' (originalno to je bilo izdanje samo na kazeti koje je izdano za ROIR, 1981.) nazvano je 'svetim gralom' hardcorea. SliÄno je ocijenjen i singl iz 1980. 'Pay to Cum/Stay Close to Me'.
MINOR THREAT - Äesto spominjan kao konaÄan hardcore bend MT je nastao iz benda The Teen Idles (koji je postojao samo nekih 14 mjeseci). ÄŒlanovi MTa koji su bili i u The Teen Idlesima bili su Ian Mackaye i Jeff Nelson koji su osnovali i Dischord Records. Minor Threat su svirali agresivnu, brzu formu punka koja je ranije opisana kao 'hardcore'. MT su bili i inspiracija za straight edge pokret jer su koristili X kao simbol Äistog života.
OSTALI RANIJI ZNAÄŒAJNI BENDOVI
'Xerox'/'No Compromise'/'Prolixin Stomp - singl benda RHINO 39 takoÄ‘er je zapažen hardcore singl. Album 'GI' bend THE GERMS u osnovi je isto hardcore album, ne zbog brzog tempa već zbog popriliÄno brzih promjena akorda, dok je prvi album Circle Jerksa iz 1980. sadržavao i jedno i drugo - zaslijepljujuće brze promjene akorda i brz tempo.
Kasnih '70ih nekolicina bendova na podruÄju Los Angelesa izdala su albume koji su bili identiÄni onome Å¡to je kasnije postalo 'hardcore'. Jedan od najjaÄih izdanja iz tog razdoblja je EP 'Out of Vogue' benda Middle Class iz 1978.
THE MISFITS '77 punk bend iz sjevernog New Jerseya bio je vezan za klub Max's Kansas City u New Yorku. Njihov ironiÄni horor imidž meÄ‘u publikom ranog hardcorea. 1981. Misfits su snimili nekoliko ultra brzih thrash pjesama koje su dodali u svoj asortiman. HÜSKER DÜosnovani su u Saint Paulu, Minnesota, 1978., kao thrash bend, a svoje prve snimke izdali su 1981. Njihov prvi snimljeni uradak okarakteriziran je kao "Vratolomna sila kao ni jedna druga...nije za one sa slabim srcem". Ali, ubrzo nakon toga bend je poÄeo svirat indie rock, danas su jedan od najznaÄajnijih bendova tog muziÄkog pravca.
Mimo 1981. i 1982. hardcore bendovi nicali su diljem Sjeverne Amerike, ukljuÄujući THE NEONS (Victoria, British Columbia), ZEROPTION (Toronto), THE FIX (Detroit), THE NECROS (Maumee, Ohio), STRIKE UNDER, THE EFFIGIES, NAKED RAYGUN i ARTICLES OF FAITH iz Chicaga, THE DICKS i BIG BOYS iz Austina, Texas.
Važni albumi ovog preioda ukljuÄuju prvi album benda The Adolescents, NYC kompilaciju 'The Big Apple Rotten To The Core', kompilaciju sa podruÄja Bostona 'This Is Boston, Not L.A.', longoplejku benda Zero Boys, kompilacijski EP Process of Elimination sa podruÄja Detroita, Negative Approach - 'Negative Approach' EP, The Necros - 'IQ 32', SS Decontrol - 'Kids Will Have Their Say', kompilacijsku kazetu 'The New York Thrash', kompilaciju 'Flex Your Head', kompilaciju 'Not So Quiet On The Western Front' iz podruÄja Sjeverne Kalifornije, kompilaciju sa podruÄja Chicaga 'Busted At OZ' i LP benda Fartz - 'Because This Fuckin’ World Stinks'.
RANA POTPORA
Hardcore je sa punk rockom imao zajedniÄko to Å¡to bendovi iziriÄito nisu htjeli postati slavne pop zvjezdice. Koncept hit singlova bio je nepostojeć. 7'' ploÄe rabili su se kao EP ne kao singlovi. Bendovi su bili ili presiromaÅ¡ni ili preravnoduÅ¡ni da bi snimali video spotove za svoje pjesme. Mnogi bendovi se nisu baÅ¡ previÅ¡e trudili oko svojih izdanja tako da su izdavali snimke koje su radili na svoju ruku i koje su bile jako slabe produkcije. Iz tog razloga bendovi su dobivali niÅ¡ta pažnje od komercijalnih radio postaja i MTVa (ko ih uopće treba???). MeÄ‘utim nezavisne radio stanice i radio stanice na koledžima,svugdje po zemlji, imale su bar jednu osobu koja je gorljivo željela staviti svoj najdraži punk bend na radio, Å¡to je vodilo do stvaranja mnogih lokalnih hardcore emisija na radijima.
Jedna od važnijih emisija bila je Rodney on the ROQ na komercijalnoj stanici KROQ iz L.A. DJ Rodney Bingenheimer puštao je puno stilova glazbe i pomogao pri populizaciji glazbe koja je oko '71.-'80. bila poznata pod nazivom 'Beach Punk' - grubi prigradski stil koji su svirali uglavnom tinejdžerski bendovi u i oko Huntington Beacha i u teško konzervativnoj županiji Orange County (Kalifornija).
Na podruÄju San Francisca javna stanica KPFA imala je emisiju Maximum Rock ’n’ Roll sa DJima Tim Yohannonom i Jeff Baleom koji su puÅ¡tali mlaÄ‘e bendove Sjeverne Kalifornije. Val zineova kao Å¡to su npr. Guillotine, Ripper, Flipside i zine sa kraja '81. Maximum RocknRoll (koji su pisali gore navedeni DJi sa istoimene radio emisije) koji je napravljen po uzoru na Ripper, samo Å¡to je ovaj imao nacionalnu cirkulaciju i reporte sa scene diljem zemlje, takoÄ‘er je pomogao u Å¡irenju novog pravca u punku.
NEGATIVNA REPUTACIJA
Hardcore scena je postala Äesto povezivana s nasiljem, velikim dijelom to 'duguje' jednoj epizodi TV drame Quincy, ME u kojoj su punkeri iz L.A. opisani kao da su umjeÅ¡ani u neko ubojstvo. Novoiskovani "Quincy Punksi" poÄeli su se pojavljivati na punk koncertima prvobitno uskih shvaćanja na East Coastu, dok su hardcore koncerti u Los Angelesu sve viÅ¡e postajale nasilne bitke izmeÄ‘u policije i ljudi koji su doÅ¡li na koncert. Mnogi klubovi su bili uniÅ¡teni i na jednoj i na drugoj obali unatoÄ tome Å¡to su zineovi mahnito izvoljevali da se s tuÄnjavama prestane.
EUROPA I U.K.
Izvan Sjeverne Amerike utjecaj hardcorea je bio manje univerzalan. Nizozemska, Finska, Å vedska i NjemaÄka imale su i imaju osobito aktivne i plodne scene. U Ujedinjenom Kraljevstvu tradicijonalniji bendovi kao Å¡to su Exploited, G.B.H., Discharge i Anti-Nowhere League okupirale su odreÄ‘eni kulturni prostor kao Å¡to je hardcore napravio drugdje. S vremenom ovi bendovi su pokazali povrÅ¡insku sliÄnost sa AmeriÄkim hardcoreom, njihov zvuk je Äesto ukljuÄivao brzi tempo i promjene akorda, a najÄešće su imali sliÄan politiÄki i socijalni senzibilitet.
Discharge su imali ogroman utjecaj na Å vedsku hardcore scenu (npr. Anti Cimex) ali i na druge europske bendove. I danas mnogi bendovi iz te regije (Å vedska) navode Discharge i Äak Motörhead kao svoje utjecaje, mnogi to smatraju standardnim zvukom Å¡vedskog hardcorea.
Anarcho punk bendovi kao Å¡to su Crass, Oi Polloi, Icons Of Filth, Flux Of The Pink Indians i Rudimentary Peni imali su malo toga zajedniÄkog sa ameriÄkim hardcoreom osim beskompromisnih textova i abrazivne estetike. Mnogi ameriÄki hardcore pankeri sluÅ¡ali su i podržavali mnoge od ovih Britanskih bendova (koncerti bendova kao Å¡to je npr. G.B.H. smatrali su se zbilja posebnim dogaÄ‘ajima u Americi i bili su dobro posjećivani), Äak i dok je većina podržavala striktni regionalizam opisivajući britanske bendove kao 'rock zvijezde' i svakoga tko ih je previÅ¡e volio kao 'pozere' (izražajne fanove utjecajnog UK benda Crass nazivali su 'crassholes').
AmeriÄki HC bendovi koji su posjetili UK (kao Black Flag 1981.) suoÄili su se sa jednako podvojenim stavovima. Ali npr. bendovi iz drugih europskih zemalja kao Å¡to su Raw Power i Negazione iz Italije, BGK iz NjemaÄke uživali su mnogo rasprostranjenu popularnost u Americi.
U isto vrijeme u viÅ¡e underground dijelovima UK scene razvijao se HC zvuk i scena inspirirana kontinentalnim Europskim/Skandinavskim, Japanskim i AmeriÄkim bendovima. ZaÄetnici te scene bili su bendovi kao Asylum, Genocide Association i Plasmid...kasnije su se na toj sceni nastali HC bendovi kao Heresy, Ripcord, rani Napalm Death, Hellbastard, Doom, Satanic Malfunctions i Extreme Noise Terror koji su bili inspirirani materijalom ,koji se mogao Äuti samo na live koncertima, snimljen na demo kazetama i kompilacijama u srednjim 80-ima, gore navedenih bendova (Asylum, Genocide Association i Plasmid).
Neki od važnijih bendova na koje je utjecala UK scena iz kasnih 80-ih su GISM, Confuse, Siege, Septic Death, Discard, Anti Cimex. TakoÄ‘er su imali i snažnu pozadinu u anarcho punk zvuku, sceni i naÄinu razmiÅ¡ljanja.
U pogledu na kontinetalnu europsku scenu i zvuk postojao je ogroman broj bendova koji bi se mogli opisati kao neÅ¡to izmeÄ‘u dominantnih UK bendova i ameriÄkih bendova. Bend s najviÅ¡e utjecaja izmeÄ‘u njih svih je Discharge, iz kojeg se izrodio sasvim novi D-beat podpravac. Circle Jerks, Bad Brains i Black Flag takoÄ‘er su ostavili svoj trag na europskoj hardcore sceni (posebno u Italiji). Drugi kljuÄni utjecajni bendovi bili su Dead Kennedys, Disorder i Millions Of Dead Cops (M.D.C.). Neki znaÄajniji bendovi iz ove ere su; Wretched, Raw Power, Negazione, Indigesti (Italija), H.H.H., MG-15, Eskorbuto (Å panjolska), Inferno, Vorkriegsjugend, Scapegoats (NjemaÄka), U.B.R. (Slovenija), Kafka Process, Barn Av Regnbuen (NorveÅ¡ka), Heimat-Los (Francuska), Lärm, BGK (Holandija), Dezerter, Armia, Moskwa, Siekiera (Poljska), Kaaos, Rutto, Kansan Uutiset, Terveet Kädet, Appendix (Finska), Anti-cimex, Headcleaners, Asocial, Missbrukarna, Sound Of Disaster, Avskum (Å vedska), Vi, Enola Gay i O.H.M.
Primeri bendova koji su nastavili svirati ovaj stil hardcorea u '90ima su; Seein Red, Uutuus, Kirous, Health Hazard, Detestation, Los Crudos, Sin Dios i Totalitär. Ovaj stil je postao popularan i u Aziji u kasnim '80ima i ranim '90ima. Primjeri takvih bendova iz Azije; Disaster Funhouse, Chronic Mass, Basic Righs, Noisemonger i Cramp Mind iz Malezije, 4-Sides, Stomping Ground iz Singapura, Agony of Destruction, Death from Above, Mutual Assured Destruction, i Biofeedback sa Filipina, Gnats Sucker iz Japana.
Ovo nije sve, nastavak slijedi (jednog lijepog dana...)
InaÄe Å¡ta je hardcore za mene; to je D.I.Y., to je glazba koja mi je otvorila oÄi zbog koje sam ja ovo Å¡to jesam, to je neÅ¡to Å¡ta živim svaki dan (isto vrijedi i za oi! punk). I zaboli me piÄkin živac ak Äe neko reÄ da je ovo hrpa post-hipijevskih djeÄjih sranja.
|