Rock Planet

rock-planet.com
It is currently 20. 06. 2025. 16:52

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Alfred Hitchcock
PostPosted: 18. 11. 2004. 18:59 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 14. 07. 2003. 19:20
Posts: 6276
Sir Alfred Hitchcock, "Majstor Suspensa" kako su ga krstili njegovi štovaoci, nije samo čovjek koji je izmislio žanr trilera već i nadaren scenarist, producent i izvanredan poznavatelj filmske tehnike što prije svega ima zahvaliti svom radu u poznatom Paramountovom Players-Lasky studiju u Londonu. Tamo se s vremenom, zahvaljujući svojoj upornosti i talentu, vrlo brzo uzdigao do mjesta asistenta režije i godine 1925. dobiva priliku režirati svoj prvi film pod nazivom "Vrt užitka" (The Pleasure Garden). Već iduće godine Hitchcock svraća pozornost na sebe filmom "Stanar" (The Lodger, 1926.). Riječ je o filmu sa (kako će to kasnije teoretičari definirati) klasično "hičkokovskim zapletom": glavni lik nepravedno je optužen za ubojstvo koje nije počinio i protiv svoje volje biva uvučen u mrežu intriga i zavjere. Sugestivne atmosfere maglovitog Londona s kraja 19. stoljeća "Stanar" je (uz "Spašen od Rovera", C.M.Hepwortha) po mnogima najuspješniji britanski nijemi film. Svoju nenadmašnu tehničku virtuoznos t i maštovitu inventivnost "Hitch" dokazuje u svom prvom zvučnom filmu "Ucjena" (Blackmail, 1929.). Priča je to o ženi koja nožem ubija čovjeka koji ju pokušava zavesti. Po prvi puta, koristeći se metodom tzv. "subjektivnog zvuka", Hičkok uspijeva ostvariti jedinstven sugestivni osjećaj kod gledatelja. BTW, "Ucjena" i "Ubojstvo" (Murder) koji je uslijedio godinu dana kasnije, prvi su filmovi u kojima je Hitchcock izravno ukazao na vezu između seksa i nasilja. Dva naslova koja su uslijedila, "Čovjek koji je previše znao" (The Man Who Knew To Much, 1934.) i "39 Stepenica" (39 Steps, 1939.) postigla su napokon toliko žuđeni komercijalni uspjeh, no što je Hitchcocku bilo još važnije, nepodijeljeno priznanje kritike. Usprkos svojim vrijednostima, sljedeća dva filma, "Tajni agent" (Secret Agent, 1936.) i "Sabotaža" (Sabotage 1936.), kako je to kasnije i sam autor priznao, otkrile su neke nedostatke i mane u njegovom majstorstvu iz kojih je izvukao mnoge pouke. Pa već "Gospođa koja nestaje" (The lady Wanishes, 1938.) čisti je primjer besprijekornog uradtka velikog majstora, brze akcije, intrigantne, pametne i beskrajno zabavne priče.
Hitchcockov posljednji film sniman u Velikoj Britaniji "Jamaica inn" (1939.), kao i njegov prvi Hollywoodski pokušaj "Rebecca" mogu se komotno okarakterizirati kao nekarakteristični za njegov opus, no već je "Ratni Dopisnik" (Foreign Correspondent, 1940.) pravi primjer sad već prepoznatljivog stila. U "Sumnji" (Suspicion, 1941.) Hitchcock se kroz priču o ženi koja sumnja da je njen supru g ubojica koji se upravo sprema počiniti novo ubojstvo, bavi ispitivanjem odnosa unutar porodice začinivši je potom u "Sjenkama sumnje" (Shadow of a Doubt, 1943.) postavkom da se zlo ne manifestira samo kao čin fizičkog nasilja već i u formi psihološke i i nstitucionalizirane surovosti.
Nakon toga Hitchcock se vraća na područje psiholoških drama, pa slijede "Opsjednut" (Spellbound 1945.), "Slučaj Paradine" (The Paradine Case 1948.) i "Pod znakom kozoroga" (Under Capricorn, 1949.). Iz tog razdoblja prvenstveno treba izdvojiti njegovo remek djelo (po mnogima i najbolji film u velikom Hitchcockovom opusu) "Ozloglašena" (Notorious), tjeskobnu ljubavnu priču o FBI agentu koji je prisiljen voljenu ženu poslati među naciste kako bi raskrinkao njihovu špijunsku mrežu. Suprotno tome "Čamac za spašavanje" (Lifeboat, 1944.) i "Konopac" (Rope, 1948.) svojevrsne su tehničke vježbe. U prvome, izazov je ispričati priču koja se u cijelosti događa u malom čamcu dok u Konopcu pokušava (vrlo uspjelo) brojnim "vožnjama" ostvariti privid da je čitav film sniman u jednom jedinom pokretu kamere (dok se u stvari radi o deset kadrova). Jedna crta, ona homoseksualna, karakteristična za spomenuti "Konopac" javlja se i u njenom mnogo efektnijem slijedniku "Nepoznatima iz Nord Expressa" (Strangers on a Train, 1951.). Njegovo najplodnije razdoblje prepuno nezaboravnih naslova počinje (za Hičkoka nizom prosječnih filmova) "Ispovijedam se" (I Confess, 1953.) nakon koj ega dolazi sofisticirani triler "Nazovi M radi ubojstva" (Dial M for Murder, 1954), Držite lopova" (To Catch aThief,1955.), zatim crna komedija "Nevolje sa Harryem" (Trouble With Harry, 1955.), te 1956. godine remake njegova "Čovjeka koji je previše znao" iz 1934. Veliki niz otvara pak njegovo remek djelo "Prozor u dvorište" (Rear Window, 1954.). Kroz priču o fotografu koji vezan za kolica slučajno postane svjedokom ubojstva, Hič provokativno stavlja na kušnju odnos između promatranog i promatrača, uvlačeći posredno u nju i same gledatelje. Potom slijedi "Vrtoglavica" (Vertigo,1958.), film koji je svojim simbolizmom, genijalnim kadriranjem i suptilnim ocrtavanjem muško-ženskih odnosa isprva posve zbunio kritičare i gledateljstvo te status jednog od najboljih njegovih filmova izborio tek u godinama što su uslijedile. Snimljen godinu dana kasnije, "Psiho" (Psycho, 1960.) se najčešće spominje zbog besmrtne scene ubojstva pod tušem. Snimljena u čak 48 kadrova, ova scena je klasični primjer pažljivog izb ora kutova snimanja i briljantne montaže. Kasniji Hičkokovi filmovi duboke su i intrigantne razrade njegovih glavnih preokupacija: "Ptice" (The Birds, 1963.) spektakularno djelo o neobjašnjivom napadu ptica na čovječanstvo u kojem se miješaju realizam i fa ntastika, opservacija moralnog pada ljudskog društva s pticama kao simbolom kazne; "Marnie" (1964.) psihoanalitički triler u kojem on ponovno povezuje kriminal, nasilje i seks, i na kraju "Strgnuta Zavjesa" (Torn Curtain, 1996.) u kojoj u završnoj sceni borbe na život i smrt između glavnog junaka i komunističkog agenta, veliki majstor pokazuje kako je, upravo suprotno stereotipu karakterističnom za većinu Hollywoodskih filmova, čin ubojstva težak i mučan.
Topaz (1969.), njegov posljednji američki film, jedan je od najslabijih u njegovom velikom opusu. Nerazrađena i raspršena priča smještena u razdoblje Kubanske krize. Nakon njega slijede tri godine pauze, povratak u Veliku Britaniju i film "Mahnitost" (Frenzy, 1972.), prepun prikrivene jeze, morbidnih deta lja i apsurdnog humora, povratak je trilerima kakve je majstor radio tijekom 40-tih opisujući očaj čovjeka optuženog za zločin koji nije počinio. Svoj posljednji film, "Obiteljska Zavjera" (Family Plot), 54. po redu u njegovoj polustoljetnoj redateljskoj karijeri, snima 1976., a četiri godine kasnije veliki majstor suspensa i jedan od najvećih sineasta u povijesti filmske umjetnosti umire zbog otkazivanja rada jetre i srčanog aresta
NAGRADE:
Nominacije za Oskara (režija)
Psiho, 1960.
Prozor u Dvorište, 1954.
Opsjednut, 1945.
Čamac za Spašavanje, 1944.
Rebeka. 1944.
Emmy (za TV seriju "Alfred Hičkok vam predstavlja")
Najbolja serija (1958., 1956., 1955.)
Najbolje redatelj (1958., 1955.)
Zlatni globus
Mahnitost, 1972. (nominacija)
Alfred Hičkok vam predstavlja, najbolji TV program 1957.
Nagrada za životno djelo Američkog Filmskog Instituta, 1979.
Irving G. Thalberg Memorial Award, 1967.
OBAVEZNA LEKTIRA:
- Vrtoglavica, 1958.

- Sjever-Sjeverozapad, 1959.

- Ozloglašena, 1946.

- Psiho, 1960.

- Nepoznati iz Nord Expressa, 1951

Jos jedan car.Misljenja?

btw.i kubrickova i hitchcockova biografija zdrpita sa http://www.corner.hr


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 18. 11. 2004. 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 29. 12. 2002. 20:30
Posts: 2373
Location: Tuzla
svaka mu cast za psiha, proszor u dvoriste i uhvatiti lopova.
nis drugo nisam ni gledala...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 18. 11. 2004. 23:43 
Offline
User avatar

Joined: 27. 04. 2003. 21:57
Posts: 1935
Meni je Alfy omiljeni reziser. Nafurao sam se na njegove filmove jos negdje u osnovnoj skoli i skoro sve ih pregledao. Mogao bih sad poceti obnavljat gradivo, jer nista nisam gledao vec godinama :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19. 11. 2004. 00:39 
Offline

Joined: 08. 08. 2003. 14:52
Posts: 2017
alfred je vrlooo dobar


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 19. 11. 2004. 19:00 
Offline
User avatar

Joined: 12. 05. 2004. 22:00
Posts: 1095
Location: dark water
Covjek je legenda, prvi film koji sam gledala je "Ptice"-imala sam 7 godina. (posljedice osjecam i dan-danas, jer ne smijem proci Sebiljom preko dana)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 07. 04. 2005. 12:29 
Offline
User avatar

Joined: 06. 04. 2005. 22:58
Posts: 260
Takodjer veliki genijalac,koji je svoju poremecenu mastu prenosio u svoje orginalne filmove.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08. 04. 2005. 03:02 
LEGENDA! Takav se vise nece roditi!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: 08. 04. 2005. 03:19 
Offline
User avatar

Joined: 30. 10. 2002. 12:13
Posts: 1309
Location: Sanctuary
AdVers wrote:
Meni je Alfy omiljeni reziser. Nafurao sam se na njegove filmove jos negdje u osnovnoj skoli i skoro sve ih pregledao. Mogao bih sad poceti obnavljat gradivo, jer nista nisam gledao vec godinama :)


Isto.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08. 04. 2005. 10:11 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 14. 07. 2003. 19:20
Posts: 6276
Animus_immortalis wrote:
LEGENDA! Takav se vise nece roditi!


pa,možda se rodi neko tako dobar,ali tako orginalan...ne vjerujem


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 08. 04. 2005. 16:00 
Offline

Joined: 08. 08. 2003. 14:52
Posts: 2017
meni su birds i psycho omiljeni od njega


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26. 04. 2005. 21:30 
Offline
User avatar

Joined: 26. 04. 2005. 00:26
Posts: 29
Location: Sarajevo
Ma covjek je najbolji reziser po meni, a nekako vidim Tarantina kao njegovog nasljednika!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26. 04. 2005. 22:08 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 14. 07. 2003. 19:20
Posts: 6276
Solid^Snake wrote:
Ma covjek je najbolji reziser po meni, a nekako vidim Tarantina kao njegovog nasljednika!


cuj sad ovo....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 26. 04. 2005. 23:39 
Offline
User avatar

Joined: 01. 05. 2003. 02:34
Posts: 1667
ajfret ruls


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 30. 04. 2005. 13:43 
Offline
User avatar

Joined: 30. 01. 2005. 04:07
Posts: 97
Location: black sky...
A.H. je mozda i jedini pravi reziser horora...On je znao da potoci krvi ne cine horor , vec muzika i scenarij :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02. 05. 2005. 00:47 
Offline
User avatar

Joined: 12. 05. 2004. 22:00
Posts: 1095
Location: dark water
Demonka wrote:
A.H. je mozda i jedini pravi reziser horora...On je znao da potoci krvi ne cine horor , vec muzika i scenarij :wink:


Šteta što se novopečeni režiseri malo ne ugledjau na njega.

Alfred je skontao da je ključ svega ući u čovjekovu psihu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02. 05. 2005. 22:03 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 14. 07. 2003. 19:20
Posts: 6276
Aruna wrote:
Alfred je skontao da je ključ svega ući u čovjekovu psihu.


ovo je skonto svako ko ima makar malo pojma o filmu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02. 05. 2005. 22:31 
Offline
User avatar

Joined: 12. 05. 2004. 22:00
Posts: 1095
Location: dark water
biafra wrote:
Aruna wrote:
Alfred je skontao da je ključ svega ući u čovjekovu psihu.


ovo je skonto svako ko ima makar malo pojma o filmu


hmmm....misliš da su to uspjeli likovi koji režiraju horore( :?: ) u stilu Vriska??? I don't think so :P


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 02. 05. 2005. 22:39 
Offline
Moderator
User avatar

Joined: 14. 07. 2003. 19:20
Posts: 6276
Alfred je prije svega bio DOBAR reditelj koji je mogao i napraviti film koji nije horor a da je dobar,zbog toga sam i to rekao
a i nije da su bas svi bili horori,prije trileri...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 03. 05. 2005. 00:01 
Offline
User avatar

Joined: 29. 12. 2002. 20:30
Posts: 2373
Location: Tuzla
Eh da.Biafra has the point.
Nas dear Alfred nije bas pravio horore.Postoji poseban naziv za njegove filmove, a najlakse mogu otici pod zanr noir/suspense trilera.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 14. 08. 2005. 00:01 
Offline
User avatar

Joined: 01. 05. 2003. 02:34
Posts: 1667
sretan rođendan, alfrede.

genijalac posebnog kova. majstor scene, fotografije, režije, glume, efekta. pod njegovom palicom sve je štimalo. genije.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group